Az adatállományok helyes tárolása a számítógépen

Nézted már végig, ahogy törlöd a legfontosabb adatállományaidat és fel sem fogod, mi történik? Én igen! Voltam olyan bamba :), hogy nemrégiben egy egyszerű könyvtártörlés helyett kitöröltem a legfontosabb mappáimat, amelyeket éppen archiválni akartam. A nagyobb baj, hogy túl kényelmes vagyok és én Shift + Dellel törlök mindent. Ahogy azt a lenti videón is mutatják:

 

Forrás: www.metacafe.com

A lényeg, amit ebből az esetből ismét megtanultam, az adatok helyes tárolása. És itt nem arra gondolok, hogy az otthoni magán videóidat, filmjeidet, játékaidat a céges szerveren tárold, hanem arra, hogy a céges szerveren kell tárolni minden dokumentumot, amely az üzlethez kapcsolódik. Ennek előnyei:

  • mindenki hozzáfér a dokumentumokhoz, mindenki számára elérhető, így megszűnnek a következő esetek:
  1. Két munkatárs ugyanazon a projekten dolgozik és mind a kettő készít írásos anyagot a projekthez, akkor könnyen előfordulhat, hogy mindketten hasonló dokumentációt készítenek, azaz nem kiegészítik egymás munkáját, hanem ugyanazt végzik. Ebből nem sok haszna van a cégnek.
  2. Az információkat nem kell csatolt állományként keringetni az e-mail rendszeren, helyette elég csak linkeket küldeni, amely a belső hálózatban (intranet) lévő adatállományra mutat.
  • adatvesztés (Shift + Del), adatsérülés, lopás esetén az adatok megmaradnak
  • egy „távoli asztalos” rájelentkezéssel szinte bárhonnan elérhető az összes adat
  • adattartalom változtatása esetén azonnal frissülnek az állományok és újra mindenki számára a frissített adatok érhetőek el
  • nincs szükség a személyi számítógépeken hatalmas merevlemezekre (80 GB bőven elég), és ebben már elférnek a magán videók, filmek, játékok :)

 

Egyelőre ennyi jut eszembe, de ha valaki bővíteni tudja a listát, azt szívesen veszem!

 

És itt legyen egy segítség azoknak, akik elkövették, vagy el fogják követni ugyanazt a hibát, mint én, és törlik az adataikat:

 

Forrás: www.metacafe.com

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr731359314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása