Érdeklődő, vevő, ügyfél, partner. Sokan, sokszor, sokféle dologra használjuk ezeket a szavakat, de sokszor, sokan ugyanarra. Az a személy, akinek számlázhatok, akitől bevételem származik, aki megveszi a termékem vagy szolgáltatásom. Arctalan, névtelen. Kell, mert nélküle nincs pénz. Nagyjából ennyi. De azt gondolom, aki így áll ehhez a témához, az hamarosan bezárhatja a boltot.
Ezek a szavak mást jelentenek, sokszor nem is lehet egy személyre használni mindet. Nézzük meg ezeket és más hasonló fogalmakat CRM szempontból.
Egy név a kalapban: az a személy, akivel még sohasem találkoztunk, semmit nem tudunk róla, csak ismerjük valamilyen elérhetőségét, telefonszámát, e-mail címét és jó esetben a nevét. A hideghívások legfontosabb alanya, belőle próbálunk ügyfelet, partnert faragni.
Potenciális ügyfél: az a személy, akivel még sohasem találkoztunk, de már valamit tudunk róla, ismerjük valamilyen érdeklődési körét, például, hogy autót szeretne cserélni, vagy elégedetlen jelenlegi ERP rendszerével, stb. A hideghívások másik nagyon fontos alanya, de vele már érdemes próbálkozni.
Érdeklődő: az a személy, akivel már legalább egyszer történt valamilyen kapcsolat (beszéltünk személyesen vagy telefonon), és pozitív választ adott a kérdéseinkre. Azaz érdekli az, amit mondunk neki. Érdekli egy lehetséges vásárlás lehetősége.
Vevő: az a személy, aki legalább egyszer vásárolt tőlünk. Nem alakítottunk még ki személyes kapcsolatot, lehet, hogy nem is tudjuk semmilyen elérhetőségét (telefonszám, e-mail cím), pusztán az utcáról betért hozzánk és vett valamit, igénybe vette valamilyen szolgáltatásunkat. Lehet, hogy soha többet nem látjuk. Rá is érdemes odafigyelni, mert könnyen ügyfél lehet belőle.
Ügyfél: az a személy, aki már többször vásárolt, szinte mindent tudunk róla, ismerjük szokásait, preferenciáit, tudjuk mit akar, miért és hogyan. Vele könnyű dolgunk van, folyamatosan ki tudjuk szolgálni. A cél, hogy minél több ügyfelünk legyen.
Partner: a partnerség több, mint ügyfélnek lenni. A partnerrel kétoldalú a kapcsolatunk, egymásra vagyunk utalva, együtt kéz a kézben veszünk részt az értékesítési tevékenységben, egymás erősségeit kihasználjuk, egymás gyengeségeit elfedjük.
Ha ezeket konzekvensen használjuk és tudjuk, hogy melyik kifejezés mit is jelent, akkor CRM tevékenységünk is fejlődhet!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.