Van jobb megoldás?

Az új Skoda alkalmazás hangot használ az autó állapotának ellenőrzésére

A Skoda szoftvercsapata által tervezett és fejlesztett Skoda Sound Analyzer okostelefonos alkalmazás rögzíti a motor hangjait - és más eszközök, például a légkondicionáló egységek hangjait -, és összehasonlítja azokat a tárolt hangmintákkal.

skodasoundanalyser.jpg

Ha a hangok rendellenesek, az alkalmazás algoritmust használ a probléma megoldására, amely „azonnali diagnózist” ad a technikusoknak és lecsökkenti a hiba okának felderítési idejét - mondja a Skoda. Használata egyszerű - a technikusnak csak okostelefon-mikrofonon keresztül kell rögzítenie a motor hangját, és az alkalmazás elvégzi az elemzési munkát is.

Az alkalmazás jelenleg 10 különböző típusú hangot képes felismerni és nem kizárólag a motorral kapcsolatos hibák felderítésére használható: olyan alkatrészekkel is működik, mint a kormányrendszer, a légkondicionáló kompresszor és a közvetlen váltású sebességváltó (DSG) tengelykapcsolói, és terveik szerint kibővítik a gépkocsik más részrendszereivel is.

Az alkalmazást 2019. júniusa óta 14 országban, köztük Németországban, Oroszországban, Ausztriában és Franciaországban próbálták ki, 245 Skoda kereskedő vett részt a tesztelésben, és a Skoda szerint 90% -os sikeraránnyal rendelkezik a problémák diagnosztizálásában. Eddig a rendszer csak a Skoda saját modelljeivel kompatibilis.

skodasoundanalyser2.jpg

A Skoda ügyfélgondozásért felelős csapatának vezetője, Stanislav Pekař elmondta: „A Sound Analyzer kiváló példája annak az új lehetőségnek, amelyet a digitalizáció a Skodánál megteremthet, még az utólagos értékesítés tekintetében is. Folytatjuk a következetes mesterséges intelligencia technológiák használatát, hogy ügyfeleinknek még személyre szabottabb szolgáltatást nyújthassunk, ezáltal még tovább javítva az ügyfélélményt.” A projekt jelenleg „kísérleti szakaszában van”, és további vizsgálatokra van szükség a technológia hivatalos bevezetése előtt, ezért az applikációt egyelőre a pilot programban résztvevők számára elérhető.

 

Beépített szenzorok helyett?

Miért a jelentősége a Skoda újításának? A hálózatra kötött érzékelők és azok feldolgozására kiépített rendszerek, azaz a dolgok internete (Internet of Things) egyik legfőbb kérdésköre, hogy mikor, mit és mivel mérjünk. A Skoda példája is mutatja, hogy az eddig hagyományosnak tekintett, gépkocsiba beépített komplex, több tucat érzékelőre épített fedélzeti számítógép által folyamatosan végzett elemzések és ezek alapján a műszerfalra kivezetett riasztások mellett van helye alternatív megoldásoknak is.

iot_szenzorok.jpg

A tavalyi év másik nagy újdonsága volt a Skoda Care Connect applikáció: a Care Connect az egyik legátfogóbb szolgáltatás, a gyakorlatban az autóhoz kapcsolt távoli elérést, távfelügyeletet jelent. Az újdonságot nem csak az jelenti, hogy az ügyfél a mobiltelefonjára vagy a tabletjére letöltött alkalmazás segítségével rengeteg információt kap autójáról, illetve távolról is vezérelheti járművének bizonyos funkciót, hanem beállíthatja azt is, hogy a megjelölt szakszerviz is lássa az autó műszaki állapotára vonatkozó adatokat, így a szakemberek közvetlenül is felvehetik a kapcsolatot a tulajdonossal egy-egy aktuális szervizre vagy hibajavításra javaslatot téve. Ez a proaktív szerviz szolgáltatás a Care Connecten belül.

skodacareconnect.jpg

Miben adhat többet a Sound Analyser a Care Connecthez és a hagyományos megoldáshoz képest?

  • A gépek hangjának ellenőrzése régóta az egyik alap, olcsón és rugalmasan kialakítható karbantartási hibamegelőzési lépés, mely a gép kezelője számára azonnal jelzi, hogy leállás, meghibásodás várható, viszont ehhez az szükséges, hogy a kezelőnek, jelen esetben a jármű vezetőjének, kellő tapasztalata legyen.
  • Az alkalmazást használó tudatos vásárlók számára a magasabb ügyfélélmény elkötelezett termékhasználatot és újravásárlást eredményezhet.
  • A Skoda szerviz partnerek számára is egy olcsó, rugalmas, gyors megoldást ad.
  • A Sound Analyser az okostelefonba épített szenzorokra épített megoldás, - persze még nem 100%-os, de a mesterséges intelligencia folyamatosan, rendületlenül tanul.
  • Használatához jó minőségű, megbízható okostelefon és applikációt le kell tölteni, de lényegesen gyorsabban, központilag, távolról lehet frissíteni a tudását.
  • Olcsóbb, mint felszerelni a szenzorokat és a fedélzeti számítógép mérő-diagnosztikai moduljait rendszeresen fejleszteni és a műszerfal felhasználói felületét tervezni, fejleszteni. Hasonlóan az egyre népszerűbb Android Auto alkalmazással, mely az okostelefon alkalmazásait az érintőképernyővé átalakított Skoda műszerfal megjeleníti, így segítségével nem kell a beépített navigáció drága adatbázisfrissítéseivel bajlódni, mert a Google Maps interaktív és folyamatosan tanuló felületét lehet útvonaltervezésre, navigációra igénybe venni, vagy például az okostelefon zenelejátszóját használhatjuk.

skoda-androit-auto.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr8516213708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása