Fluktuáció - második rész

Előző cikkemben a tanácsadó cégen belüli fluktuációról írtam. Most ugyanezt a témát szeretném érinteni, de a partner cégen belüli fluktuációval, és ennek a tanácsadó cégre gyakorolt hatásával fogok foglalkozni.

 

A partner cégnél beadja a felmondását a felhasználó, legtöbbször erről a tanácsadó cég nem vagy csak ritkán értesül. Pedig ez fontos információ a tanácsadó cégnek is.

 

Tételezzük fel, hogy a felhasználó „kulcsfelhasználó” volt, mi történik ilyenkor a partner cégnél:

-          A partner cég egy „értékes”, üzleti folyamatokat ismerő személyt elvesztett.

-          Fel kell venni egy új kollégát, akit ki kell oktatni az üzleti folyamatokra.

-          Az új felhasználót a rendszer (ERP) ismeretére is meg kell tanítani.

 

De mi történik a tanácsadó cég szempontjából:

-          Az egyik (vagy az egyetlen) kapcsolattartó személyt elvesztették (pótlása mindkét cég közös érdeke).

-          Új kolléga oktatása szükséges. (Erre gyakran a cégek nem szívesen költenek pénzt, ezért megpróbálják házon belül megoldani az oktatásokat, és ha senkinek nincs ideje az új kollégára, akkor marad a „telefonos segítségkérés” és hívja a tanácsadó céget. Ennek hatására a tanácsadó cégnél olyan személy (önhibáján kívül) foglalja a vonalat, akinek nagyon nehéz segíteni mivel semmilyen oktatáson nem vett részt, nagyon hiányos a tudása. Viszont vannak olyan sürgős, esetleg SOS problémák, amelyeket meg kellene oldani, és nagyobb prioritást élveznek, de nem tudják elérni a helpdesket. Ennek a következménye, hogy néhány ügyfél felháborodottan hívja fel a helpdesk központot, hogy hiába van telefonos segítség, mindig foglalt a vonal és senkit nem lehet elérni.)

-          Tehát probléma jelentkezett a tanácsadó cégnél, és közvetve probléma jelentkezett a tanácsadó cég többi ügyfelénél is.

 

Ezért nagyon fontos, hogyha egy ügyfélnél egy kolléga beadja a felmondását, vagy bármilyen ok miatt megszűnik a munkaviszonya, akkor a tanácsadó cég munkatársai is legyenek értesítve. És közösen meg tudják beszélni, hogy hogyan tudják pótolni a kiesett kollégát.

 

Javaslataim az új kolléga betanítására:

  • Mielőtt nekikezd bármilyen munkafolyamatnak a rendszerhez kapott használati útmutatót és ha van valamilyen teszt rendszer, akkor azt mindenképpen tanulmányozza át. (Részletes használati útmutató, folyamattervek, kisebb leiratok (Segítő kártyák), weboldalon elhelyezett e-learningek.)
  • Ezután, üljön le a kollégái mellé és figyelje őket, hogy hogyan és mit dolgoznak a rendszerben.
  • Ezután részt vehet egy „központi oktatáson”, amelyet a tanácsadó cég szervezhet bizonyos időközönként ügyfelei részére (általában jóval olcsóbb, mint a helyszíni oktatás).
  • És ezután kezdjen neki a munkának (fontos, hogy felügyelet alatt).
  • Ha ezután sem megy, akkor lehet tartani neki egy személyes „helyszíni oktatást”.
  • És csak ezután, jön az a lépés, hogy „bátran” telefonálhat egy helpdesk telefonszámra.

 

Ha a felhasználó nem volt kulcsfelhasználó, akkor némileg könnyebb a helyzet, de akkor is gondoskodni kell az oktatásáról. Látjuk, hogy pénzbe kerül egy „ERP rendszer használati tudással” rendelkező munkatárs elvesztése, ezért legyünk körültekintőek ilyen esetben és ne vegyük félvállról a dolgokat.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr381302308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Macher Judit

macher_judit.jpg

Magamról

Macher Judit vagyok, a Macher Gépészeti és Elektronikai Zrt. második generációjának tagja. A szüleim által 30 éve indított, bérmunkával foglalkozó Bt-ből mára egy közel 100 főt foglalkoztató integrátori szerepkört is ellátó Zrt. lettünk. Az innovatív megoldásokra való nyitottság mindig is jelen volt cégünk életében, így lettünk Magyarország öt Mintagyárának egyike. Ennek kapcsán számos céggel osztottuk meg a tapasztalatunkat a digitalizációval kapcsolatban, mely során mi is rengeteget tanultunk. Ezzel a bloggal az offline térből az online térbe tesszük át a párbeszédet a legújabb technológiákról (elsősorban az ERP-k területén), és az egymástól való tanulás lehetőségét. Időről időre olyan szakértőket kérek fel tapasztalataik megosztására, akiktől hiszem, hogy sokat tanulhatok, tanulhatunk.

Facebook

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, akkor ne habozz, írj nekem!

macherjudit@gmail.com 

Friss topikok

Kiemelt partnerek

 
logo_white_red_1.png

 prodHost Zrt.
Az okos vállalatirányítási rendszer

 

macher.jpg

MACHER Gépészeti és Elektronikai Zrt.

 

Partnerek

 

 cmo_logo.png

 

  

corvinus-logo-400x280.jpg

 kulcs.png

 hrp_logo_new-1024x552.png

 

 sclogo.png

 

 graphit_logo_1.jpg

Computerworld

Nincs megjeleníthető elem

www.erpblog.hu

Macher Judit vagyok, a Macher Gépészeti és Elektronikai Zrt. második generációjának tagja. A szüleim által 30 éve indított, bérmunkával foglalkozó Bt-ből mára egy közel 100 főt foglalkoztató integrátori szerepkört is ellátó Zrt. lettünk. Az innovatív megoldásokra való nyitottság mindig is jelen volt cégünk életében, így lettünk Magyarország öt Mintagyárának egyike. Ennek kapcsán számos céggel osztottuk meg a tapasztalatunkat a digitalizációval kapcsolatban, mely során mi is rengeteget tanultunk. Ezzel a bloggal az offline térből az online térbe tesszük át a párbeszédet a legújabb technológiákról (elsősorban az ERP-k területén), és az egymástól való tanulás lehetőségét. Időről időre olyan szakértőket kérek fel tapasztalataik megosztására, akiktől hiszem, hogy sokat tanulhatok, tanulhatunk.

Search Clear

[-] mínuszos.hu

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása