By design

Én már többféle vállalatirányítási, CRM, számlázó, finanszírozó rendszerrel dolgoztam, és sok helyen hallottam azt a megjegyzést a fejlesztési csoporttól, hogy „by design”. De vajon mit takar ez a kifejezés?

 

Egy vállalatirányítási rendszerben lehetnek olyan hibák, kellemetlenségek, hibás folyamatok, amelyek megnehezítik a rendszer használatát. Ezek bizonyos esetben kikerülhetetlenek, szinte megoldhatatlanok, mert a hiba már a program tervezésekor bekerült a rendszerbe, ekkor szokták ezt a kifejezést használni „by design”,  azaz így lett tervezve a rendszer.

 

Valójában ezek nem is programhibák, hanem a rendszer tervezésekor a tervezők nem vettek számításba olyan dolgokat, folyamatokat, amelyekre majd a rendszer valós használatakor szükség lesz. A programtervező munkája nagyon nehéz, mivel előre kell meghatározni olyan folyamatokat, amelyek majd csak a jövőben fognak lejátszódni. Ha nem elég körültekintő, akkor olyan „by design” hibák maradhatnak a rendszerben, amelyeket már egy bevezetett, használt rendszernél nagyon nehéz kijavítani, mert a rendszer legalsó hierarchiájába kell leásni és ott orvosolni a problémát.

 

A by design jellegű hibákat megpróbálják általában kerülő úton javítani, olcsóbb megoldásokkal, ahelyett, hogy több száz óra fejlesztéssel a program legalsó rétegeiben megoldanák a problémát, bár a kerülőút gyakran további gondokhoz vezethet.

 

Ha programot tervezünk legyünk nagyon körültekintőek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr231590483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása