Kommunikáció

Már több cikk született ERP rendszerek bevezetésével kapcsolatban, amelyek olykor nagy léptékben, olykor egy-egy témában részletezve mutatják be a terület buktatóit. Én most kifejezetten egy részterületre szeretnék koncentrálni az írásomban, ez pedig az „ügyfél-cégen belüli kommunikáció”.

 

Egy ERP vagy akár CRM rendszer kiválasztásában a cég különböző munkatársai vehetnek részt. A közelmúltban volt alkalmam több döntéshozói megbeszélésen részt venni ez ügyben, mint a szállító cég képviselője, és azt tapasztalom, hogy annak ellenére, hogy különböző irányelvek vannak lefektetve egy döntés meghozatalához a cégek nagyon eltérő módon viszik véghez ezeket a folyamatokat.

 

Vannak cégvezetők, akik kisajátítják maguknak ezt a privilégiumot, és ugyan részt vesznek a kiválasztáskor a rendszer-bemutatókon, de ők, mint cégvezetők nem mindig látják a teljes cégre vonatkozóan, hogy mik az ún. mikrofolyamatok a cég életben. Mivel nem ismerik a részfolyamatokat, így nem is tudhatják, hogy az ERP-nek mikroszinten milyen feltételeknek kell megfelelnie. Például ha egy felhasználónak szüksége van egy speciális mezőre a folyamat egy speciális részén, de az a mező nem létezik az új rendszerben, akkor ez később sok gondot okozhat. Így ha a cégvezető önállóan dönt, akkor előfordulhat olyan eset, hogy „azt hittem, ezt tudja, ha ilyen sokan használják ezt a rendszert”, vagy „azt nem tudtam, hogy ezekért a fejlesztésekért nekem külön kell fizetni”.

 

Vannak olyan cégek, akik már bevonnan ún. kulcsfelhasználókat a kiválasztásba, döntéshozásba, de itt sem érvényesül az, hogy a piramis legalján lévő felhasználó napi munkájába belelátna a kulcsfelhasználó. Vagyis tudja, hogy mit a feladata, de adott esetben nem biztos, hogy tudná helyettesíteni a számítógép előtt ülve.

 

Ezért egy kiválasztásnál nagyon fontos, hogy a cégen belüli kommunikáció meglegyen, és a kiválasztás előtt mutassuk meg a rendszert a végfelhasználóknak is, akik majd ezzel fognak dolgozni, és adjunk is a véleményükre, mert a későbbiekben olyan problémákat tudunk elkerülni ezáltal, amelyek majd feszültséget okoznak a szállító és a vásárló partner között.

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr611970750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása