Kommunikáció

Már több cikk született ERP rendszerek bevezetésével kapcsolatban, amelyek olykor nagy léptékben, olykor egy-egy témában részletezve mutatják be a terület buktatóit. Én most kifejezetten egy részterületre szeretnék koncentrálni az írásomban, ez pedig az „ügyfél-cégen belüli kommunikáció”.

 

Egy ERP vagy akár CRM rendszer kiválasztásában a cég különböző munkatársai vehetnek részt. A közelmúltban volt alkalmam több döntéshozói megbeszélésen részt venni ez ügyben, mint a szállító cég képviselője, és azt tapasztalom, hogy annak ellenére, hogy különböző irányelvek vannak lefektetve egy döntés meghozatalához a cégek nagyon eltérő módon viszik véghez ezeket a folyamatokat.

 

Vannak cégvezetők, akik kisajátítják maguknak ezt a privilégiumot, és ugyan részt vesznek a kiválasztáskor a rendszer-bemutatókon, de ők, mint cégvezetők nem mindig látják a teljes cégre vonatkozóan, hogy mik az ún. mikrofolyamatok a cég életben. Mivel nem ismerik a részfolyamatokat, így nem is tudhatják, hogy az ERP-nek mikroszinten milyen feltételeknek kell megfelelnie. Például ha egy felhasználónak szüksége van egy speciális mezőre a folyamat egy speciális részén, de az a mező nem létezik az új rendszerben, akkor ez később sok gondot okozhat. Így ha a cégvezető önállóan dönt, akkor előfordulhat olyan eset, hogy „azt hittem, ezt tudja, ha ilyen sokan használják ezt a rendszert”, vagy „azt nem tudtam, hogy ezekért a fejlesztésekért nekem külön kell fizetni”.

 

Vannak olyan cégek, akik már bevonnan ún. kulcsfelhasználókat a kiválasztásba, döntéshozásba, de itt sem érvényesül az, hogy a piramis legalján lévő felhasználó napi munkájába belelátna a kulcsfelhasználó. Vagyis tudja, hogy mit a feladata, de adott esetben nem biztos, hogy tudná helyettesíteni a számítógép előtt ülve.

 

Ezért egy kiválasztásnál nagyon fontos, hogy a cégen belüli kommunikáció meglegyen, és a kiválasztás előtt mutassuk meg a rendszert a végfelhasználóknak is, akik majd ezzel fognak dolgozni, és adjunk is a véleményükre, mert a későbbiekben olyan problémákat tudunk elkerülni ezáltal, amelyek majd feszültséget okoznak a szállító és a vásárló partner között.

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr81970750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Macher Judit

macher_judit.jpg

Magamról

Macher Judit vagyok, a Macher Gépészeti és Elektronikai Zrt. második generációjának tagja. A szüleim által 30 éve indított, bérmunkával foglalkozó Bt-ből mára egy közel 100 főt foglalkoztató integrátori szerepkört is ellátó Zrt. lettünk. Az innovatív megoldásokra való nyitottság mindig is jelen volt cégünk életében, így lettünk Magyarország öt Mintagyárának egyike. Ennek kapcsán számos céggel osztottuk meg a tapasztalatunkat a digitalizációval kapcsolatban, mely során mi is rengeteget tanultunk. Ezzel a bloggal az offline térből az online térbe tesszük át a párbeszédet a legújabb technológiákról (elsősorban az ERP-k területén), és az egymástól való tanulás lehetőségét. Időről időre olyan szakértőket kérek fel tapasztalataik megosztására, akiktől hiszem, hogy sokat tanulhatok, tanulhatunk.

Facebook

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, akkor ne habozz, írj nekem!

macherjudit@gmail.com 

Friss topikok

Kiemelt partnerek

 
logo_white_red_1.png

 prodHost Zrt.
Az okos vállalatirányítási rendszer

 

macher.jpg

MACHER Gépészeti és Elektronikai Zrt.

 

Partnerek

 

 cmo_logo.png

 

  

corvinus-logo-400x280.jpg

 kulcs.png

 hrp_logo_new-1024x552.png

 

 sclogo.png

 

 graphit_logo_1.jpg

Computerworld

Nincs megjeleníthető elem

www.erpblog.hu

Macher Judit vagyok, a Macher Gépészeti és Elektronikai Zrt. második generációjának tagja. A szüleim által 30 éve indított, bérmunkával foglalkozó Bt-ből mára egy közel 100 főt foglalkoztató integrátori szerepkört is ellátó Zrt. lettünk. Az innovatív megoldásokra való nyitottság mindig is jelen volt cégünk életében, így lettünk Magyarország öt Mintagyárának egyike. Ennek kapcsán számos céggel osztottuk meg a tapasztalatunkat a digitalizációval kapcsolatban, mely során mi is rengeteget tanultunk. Ezzel a bloggal az offline térből az online térbe tesszük át a párbeszédet a legújabb technológiákról (elsősorban az ERP-k területén), és az egymástól való tanulás lehetőségét. Időről időre olyan szakértőket kérek fel tapasztalataik megosztására, akiktől hiszem, hogy sokat tanulhatok, tanulhatunk.

Search Clear

[-] mínuszos.hu

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása