Különálló főkönyv vagy az ERP rendszerbe integrált főkönyv?
Egy mai ERP rendszer már nem állhat meg a lábán anélkül, hogy ne lenne főkönyvi modulja az adott szoftvernek. Mégis vannak olyan vállalkozások, amelyek nem használják ki ennek a beépített főkönyvi rendszernek az előnyeit. Ennek több oka lehet:
- nincs kvalifikált munkatárs, aki a helyszínen tudná kezelni a főkönyvi modult
- a külső könyvelő nem tudja vagy nem akarja a rendszert használni, mert megszokta a saját (néha még DOS alapú) könyvelő szoftverét
Azonban azok között az ERP rendszerek között is van különbség, amelyekbe van integrált főkönyv. Ugyanis vannak olyan rendszerek (pl. Navison), ahol a rendszer bevezetésekor szükséges a teljes főkönyvi paraméterezés (attól függetlenül, hogy azt fogják-e használni vagy sem), mert anélkül számlát sem lehet kiállítani. Azonban a legtöbb ERP ettől egy picit másképpen működik (pl. K2D), ahol a rendszer bevezetésekor nem szükséges főkönyvi paraméterezés, sőt a rendszer bevezetése után több évvel is bekapcsolható a főkönyvi könyvelés a rendszerbe és akár a bevezetés óta elkészült összes tranzakció (számlák, pénztár, bank, egyéb tranzakciók) kikontírozható.
Melyik a jobb?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.