Sajtóinformáció: Tehetséges munkaerőt minden vállalatnak!

Az alábbiakban a UNIT 4 VT-SOFT sajtóinformációját olvashatjátok:

A munkatársak elégedettségének, tehetségének, felelősségvállalásának, kockázatvállalásának mérése, támogatása

VT-SOFT sajtócikk, I. rész

UNIT4_logo_VT-SOFT_WEB_X10_REV.pngA vállalati tehetségmenedzsment a HR szakma viszonylag új szakterülete, amely az elmúlt évek során megjelent cikkek, tanulmányok konzekvenciái alapján – miszerint a globális munkaerő létszáma várhatóan drasztikus csökkenést mutat majd – egyre nagyobb jelentőséggel bír a munkavállalók közötti tehetségek megtalálása, „kinevelése” és megtartása szempontjából.

E hosszú távú folyamat egyik legalapvetőbb feltétele, hogy a vállalatok rendelkezzenek minden szükséges információval az alkalmazottakkal kapcsolatban. Ám ez az egyszerűnek tűnő kritérium általában két ok miatt nem valósul meg. Egyrészt a vállalatok nem vizsgálják meg, hogy vajon az adott munkavállaló által végzett munka és annak minősége beleillik-e a vállalat által kitűzött jövőbeli célokba, képes-e azt támogatni, annak eleget tenni. Másrészt nem végzik el a szükséges felméréseket sem munkavállalóik körében, amelyek során fény derül arra, elégedettek-e munkájukkal, a rájuk szabott vállalati szerep- és felelősségkörökkel, és amennyiben nem, ennek mi az oka.

Fontos feladat tehát minden, a karriermenedzsmentet és tehetséggondozást célul kitűző vállalat számára egy olyan belső kommunikációs rendszer kialakítása, amely lehetővé teszi a munkavállalók számára, hogy megismerjék a vállalati célokat és abban képesek legyenek megtalálni a saját szerepüket úgy, hogy világosan lássák saját fejlődésük lépcsőfokait, ismerjék az ehhez szükséges eszközöket és a folyamat kompetens személyeit.

A tehetségmenedzsment folyamat első lépéseként fel kell mérni a jelöltek szakmai felkészültségét, ami nem csupán a meglévő tudásszintet, a végzettséget igazoló bizonyítványokat, papírokat jelenti, hanem a szóba jöhető további kompetenciákat, a jelöltben rejlő addicionális szakmai lehetőségeket, valamint a többi munkatárssal fennálló viszonyt is. A munkatársakkal kialakult kapcsolat minőségének megítélése a jövőbeli közös munka, közös projektek jellegének, összetettségének függvénye. Ennek alapján lehet a különféle személyiség-típusokra, valamint a belső munkavállalói viszonyrendszerekre felépíteni az egyéniségekre szabott elvárási szinteket.

Ekkor válik fontossá a vezetők szerepe. A lemért adatok alapján a HR munkatársakkal együttműködésben össze kell állítani egy kompetencia halmazt, amely meghatározza azokat a készségszinteket és emberi tulajdonságokat, amelyek a vállalati célok megvalósításához, valamint a teljesítmény növeléséhez szükségesek. E kompetencia halmazokat úgy kell megalkotni, hogy az üzleti környezet valamint a vállalatot érintő változásokhoz bármikor adaptálhatók legyenek.

A tehetségmenedzsment folyamat megalapozása után, a megvalósítási szakaszban ki kell építeni egyrészt egy olyan nyilvántartást, amelyben különféle mérőpontok állíthatók fel a teljesítmény és a fejlődés nyomon követése érdekében, másrészt meg kell határozni a folyamatban kompetens vezetők és résztvevők körét, harmadrészt meg kell fogalmazni azokat a jövőbe mutató, stratégiai vállalati célokat, amelyet a tehetségmenedzsment segítségével kívánunk támogatni.

Ezen eszközök és szereplők összefogásához pedig szükség van egy olyan humánügyviteli szoftveres megoldásra, amely webes alapon képes biztosítani és támogatni a rugalmas jogosultságkezelést, a jóváhagyási folyamatokat, a feladatátadást és folyamatmenedzsmentet.

A VT-SOFT humánügyviteli megoldáscsomagja a tehetségmenedzsment folyamatának minden pontját proaktív módon támogatja. Alap HR rendszerében nyilvántartható a munkavállalók végzettsége, vállalaton belüli és kívüli tevékenységei (akár olyan szabadidős tevékenységek is, amelyek jövőbeli potenciált jelenthetnek a vállalat számára), képességei, tudásszintjei.

teljesitmeny_ertekeles.jpg

A Teljesítményértékelés modul szolgál a tényleges tudásszint felmérésére és lehetőséget biztosít arra is, hogy e tudásszinteket a vállalaton belül betöltött szerepkör alapján akár a vezetők, akár maguk a munkavállalók is specifikálják. Az elfogadott tudásszintekre alapozva a HR részleg immár képes egy pontos és reális, egyénre szabott karriertervet összeállítani a munkavállalók számára. Ebből kiderül, kiből válhat vezető és ki az, akinek szüksége lehet oktatásra akár ahhoz, hogy a következő fejlődési szintre lépjen, akár ahhoz, hogy nagyobb teljesítményt érjen el a saját szintjén.

kompetenciak.jpg

Az Oktatás modul nyújt segítséget a különféle fejlesztési tréningek, beiskolázások, e-Learning tevékenységek és egyedi fejlesztési tervek megvalósításában, nyilvántartásában, nyomon követésében és kiértékelésében. A modul segítségével a HR részleg, vagy felelős vezető nyilván tudja tartani a szóba jöhető fejlesztő tréningeket, tanfolyamokat, képzéseket és ezekhez a rendszeren keresztül képes delegálni jelölteket a munkavállalók közül, valamint teljeskörű költségvetést is tud készíteni a humánfejlesztésekkel kapcsolatosan. A modul lehetőséget biztosít a különféle oktatások végeztével a kiértékelésekre is, amelynek keretében a jelölt „mentora” visszajelzéseket tehet az oktatási program eredményességéről és javaslatokat a további fejlesztendő készségszintekről.

Egy korszerű, integrált, webes alapon működő humánügyviteli rendszer tehát nem csupán a napi szintű, HR feladatok ellátásban játszik fontos szerepet, hanem képes támogatni egy olyan összetett, sokszereplős, hosszú távú és stratégiai jelentőségű folyamatot is, mint a vállalati tehetségmenedzsment.

Cikkünk következő részében a karriermenedzsmentet egy másik szemszögből vizsgáljuk: egy cég fejlődése érdekében a meglévő munkatársak tudásának fejlesztése, vagy magasabb kvalitású, új munkatársak felvétele jelent nagyobb előnyt? Milyen módon támogatható a döntés előkészítés, miképpen mérhető a jelenlegi tudás, hogyan állíthatók össze a szükséges kompetenciák?

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr35523740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Macher Judit

macher_judit.jpg

Magamról

Macher Judit vagyok, a Macher Gépészeti és Elektronikai Zrt. második generációjának tagja. A szüleim által 30 éve indított, bérmunkával foglalkozó Bt-ből mára egy közel 100 főt foglalkoztató integrátori szerepkört is ellátó Zrt. lettünk. Az innovatív megoldásokra való nyitottság mindig is jelen volt cégünk életében, így lettünk Magyarország öt Mintagyárának egyike. Ennek kapcsán számos céggel osztottuk meg a tapasztalatunkat a digitalizációval kapcsolatban, mely során mi is rengeteget tanultunk. Ezzel a bloggal az offline térből az online térbe tesszük át a párbeszédet a legújabb technológiákról (elsősorban az ERP-k területén), és az egymástól való tanulás lehetőségét. Időről időre olyan szakértőket kérek fel tapasztalataik megosztására, akiktől hiszem, hogy sokat tanulhatok, tanulhatunk.

Facebook

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, akkor ne habozz, írj nekem!

macherjudit@gmail.com 

Friss topikok

Kiemelt partnerek

 
logo_white_red_1.png

 prodHost Zrt.
Az okos vállalatirányítási rendszer

 

macher.jpg

MACHER Gépészeti és Elektronikai Zrt.

 

Partnerek

 

 cmo_logo.png

 

  

corvinus-logo-400x280.jpg

 kulcs.png

 hrp_logo_new-1024x552.png

 

 sclogo.png

 

 graphit_logo_1.jpg

Computerworld

Nincs megjeleníthető elem

www.erpblog.hu

Macher Judit vagyok, a Macher Gépészeti és Elektronikai Zrt. második generációjának tagja. A szüleim által 30 éve indított, bérmunkával foglalkozó Bt-ből mára egy közel 100 főt foglalkoztató integrátori szerepkört is ellátó Zrt. lettünk. Az innovatív megoldásokra való nyitottság mindig is jelen volt cégünk életében, így lettünk Magyarország öt Mintagyárának egyike. Ennek kapcsán számos céggel osztottuk meg a tapasztalatunkat a digitalizációval kapcsolatban, mely során mi is rengeteget tanultunk. Ezzel a bloggal az offline térből az online térbe tesszük át a párbeszédet a legújabb technológiákról (elsősorban az ERP-k területén), és az egymástól való tanulás lehetőségét. Időről időre olyan szakértőket kérek fel tapasztalataik megosztására, akiktől hiszem, hogy sokat tanulhatok, tanulhatunk.

Search Clear

[-] mínuszos.hu

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása