ERP Költségkalkulácíó
TCO excel ERP kiválasztáshoz

Mit jelent a TCO?

A TCO egy angol betűszó „Total cost of ownership” ami magyarul annyit tesz ,hogy „teljes tulajdonlási költség” ami egy pénzügyi érték, amely összesíti egy termék vagy szolgáltatás közvetlen és közvetett költségeit egy időszakra számítva.  Ami az ERP rendszerek esetében tartalmazza beruházás, bevezetés és az üzemeltetés költségeit.

Hagyományos On-prem (helyben telepített) rendszer esetében:

  • Beruházási költségek
    • Licensz költségek
    • Szerver hardver költségek
    • Szerver szoftverköltségek (operációs rendszer, adatbázis,
  • Bevezetés költségei
    • Tanácsadói óradíjak
    • Utazási költségek
    • Saját embereink ideje
  • Üzemeltetés költségei
    • ERP karbantartási díj
    • Adatbázis karbantartási díj
    • Szupport (támogatás) díja

 

Felhős rendszer esetében:

  • Beruházási költségek:
    • nincsennek
  • Bevezetés költségei
    • Tanácsadói óradíjak
    • Utazási költségek
    • Saját embereink ideje
  • Üzemeltetés költségei
    • Előfizetési díj

A TCO-t az ERP rendszerek esetében 5 évre szokták számítani, ami nem helyes, ugyanis egy helyben telepített rendszer élettartama 6-8 év. Annak letelte után a beruházási és bevezetési költségek minimum 50%-val kell számolni.

TCO (helyben telepített) = Beruházási költségek + Bevezetési költségek + (10év * Üzemeltetés költségei) + (Beruházási költségek + Bevezetési költségek) / 2

 

TCO (Felhős) = Bevezetési költségek - (10év * előfizetési díj)

Töltse le a TCO kalkulációs Excel-t !

ERP Blog
2022

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr2917964360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása