Tesztrovat: Coupa

Sziasztok, ismételten jelentkezem a tesztrovattal. A mai tesztalany a Coupa. A Coupa nem egy ERP rendszer, tehát ha valakinek nem ismerős, akkor ne ijedjen meg, a Coupa egy nagyvállalati, beszerzéseket koordináló-támogató rendszer vagy más néven költésmenedzsment szoftver. A rendszer kizárólagos hazai forgalmazója a Streamline Beszerzési Tanácsadó Kft. A Streamline elsősorban egy beszerzési tanácsadó cég, amelyet nagyvállalati háttérből jövő beszerzési vezetők alapítottak. A cég fő profilja, hogy több éves tapasztalatukkal segítsék a beszerzések optimalizálását, ezáltal a költségek csökkentését, a profit maximalizálását. A tanácsadás mellett többször felmerült ügyfeleik részéről, hogy ezt a munkát hogyan lehetne jobban támogatni szoftveres megoldással és ekkor találtak rá a Coupa rendszerre.

Engem minden érdekel, ami a vállalati erőforrások jobb kihasználását eredményezi így igényeltem tőlük demó hozzáférést és kipróbáltam a rendszert. A rendszer már teljesen lokalizálva van, magyar nyelven fut, teljesen felhő (web) alapú, így semmilyen telepítésre nem volt szükség.

1_47.jpg

A rendszer egy részét úgy kell elképzelni, mint egy cégen belüli modern webáruházat, amin keresztül minden beszerezhető. Persze a legtöbb ERP rendszerben van az ügyfelek által igényelt vagy a gyártási folyamathoz szükséges alkatrészek beszerzését támogató rendszer, de a Coupa nem is ezt akarja kiváltani. A Coupa elsősorban a belső felhasználásra szánt cikkek, termékek, eszközök, szolgáltatások beszerzését támogatja (pl. marketing szolgáltatások, rezsi anyagok, karbantartási vagy informatikai eszközök, stb.).

A fenti képernyő a nyitó képernyő, ahol egyszerűen a felhasználó beírja, hogy mire van szüksége, de természetesen katalógusban is keresgélhet. A rendszer legalább 5 féle beszerzési lehetőséget támogat.

Szállítói katalógusokon keresztül fel lehet tölteni a rendszerbe különböző szállítók cikkeit, termékeit és azok között böngészve lehet vásárolni. Különböző szempontok alapján lehet sorba rendezni az egyes tételeket, valamint összehasonlítást is lehet kérni. Természetesen az egyes felhasználók beszerzéseit a rendszer összesíti és megfelelő jogosultsággal rendelkező beszerzőnek, beszerzési vezetőnek továbbítani tudja, aki leadhatja a rendelést a szállító, szállítók felé.

2_28.jpg

Ezen kívül közvetlenül integrálni lehet a rendszerbe szállítói webshopokat (integrált webáruház -PunchOut). A szállító webshopjában, e-kereskedelmi rendszerében kereshet rá termékekre, melyeket meg is rendelhet az előre leszerződött árakkal, feltételekkel. Az igénylés vége illetve a jóváhagyási folyamat viszont a Coupa-ban történik. A PunchOut oldalak irodaszerek, műszaki cikkek vagy más termékcsoportok szállítói számára előnyösek, ahol sok árucikk van raktáron illetve ahol az áruk és az árak gyakran változnak. Tulajdonképpen a webáruháznak a mi cégünk számára kialakított aloldalai a PuchOut katalógusok, melyeknek a kondícióit a másik oldalon, megállapodásunknak megfelelő mértékben és gyakorisággal maga a beszállító frissíti.

Szabadon paraméterezhető, könnyen létrehozható és lementhető web form-ok segítségével olyan rendeléseket adhatunk le a szállító felé, amikor nem egyszerűen egy terméket akarunk megrendelni, hanem szükséges további speciális adatok megadása is, ilyen például egy névjegykártya vagy egy takarítási szolgáltatás megrendelése.

3_12.jpg

Létezik még a Coupa iRequest technológiáján alapuló vásárlás, amikor is, ahogy böngészünk egy tetszőleges weboldalon majd megtetszik ott a webshopban valamilyen termék, akkor egyszerűen behúzhatjuk azt a saját Coupa felületünkre anélkül, hogy a teljes webshopot integrálni kellett volna. Az igényelt termék a Coupa bevásárló kosarába fog kerülni.

4_4.jpg

És ha ezeken a módszereken keresztül sem sikerült még megtalálni azt, amire szükségünk van, akkor egyszerűen a szabad szavas módszerrel (free forms) leadhatjuk igényünket a beszerzési vezető felé, aki majd megtalálja a legmegfelelőbb beszerzési módot.

A főoldalon még elérhető egy funkció, mellyel Megrendelési Listákat lehet létrehozni. Tetszőleges szállítóhoz, illetve szállítókhoz tartozó tételekre lehet könnyedén megrendelési listákat létrehozni. Ennek az a lényege, hogy sokkal gyorsabban lehet megrendeléseket leadni, már előre létrehozott sablonok alapján, melyet egyénileg is lehet használni, tehát nem kötelező minden Coupa felhasználó számára megosztani.

A Coupa ezzel az öt beszerzési módszerrel teljes körűen tudja támogatni a munkatársakat, hogy egy rendszeren belül tartsák a beszerzési igényeiket. A Coupa kellő szabadságot ad a felhasználók kezébe oly módon, hogy bármit megkereshetnek, illetve igényelhetnek, amit akarnak, természetesen vállalati szabályok betartásával, mégis az összes igénylés ellenőrzésre kerül, mielőtt a szállítónak a megrendelés kimenne.

Felhasználók láthatják az igénylés státuszát, nem kell hívogatniuk a beszerzőket, így koncentrálhatnak a saját feladataikra. A beszerzők is értékelik ezt, mivel kevesebb hívást kapnak a kollégáiktól, így hatékonyabban végezhetik a munkájukat.

A sikeres e-beszerzés egyik legfontosabb aspektusa az ÁTLÁTHATÓSÁG.

A rendszer nem csak a munkatársak kényelmét biztosítja, de a vezetők számára szükséges kontrollt is. Eleve minden felhasználóhoz lehet saját költési limitet beállítani, amit a rendelés leadásakor is lát a felhasználó, tehát önkontrollt is biztosít a rendszer, mielőtt valaki lead egy igényt, rendelést. De a vezető is tudja ellenőrizni a költséghelyre vonatkozó költési tervet, mielőtt jóváhagy egy rendelést. Beállíthatók automatikus értesítések, ha pl. bizonyos költési limitek megközelítésre és/vagy elérésre kerültek, akkor az adott költségvetés felelőseit értesíti a rendszer. Így elkerülhetők a túlköltéses helyzetek.

A kontrollingot további grafikonos jelentésekkel, lekérdezésekkel is támogatja a rendszer. Például a költési riportok megmutatják valós időben, hogy hogyan áll a vállalat költése, mely grafikonokban lefúrhatunk akár a rendelések szintjéig az adott időperiódusban.

5_3.jpg

A Coupa ezen kívül még egy valós idejű piaci összehasonlítást (benchmarking) is elérhetővé tesz, hiszen a Coupa felhasználók rendelési-beszerzési adatait anonim módon összegyűjti, és azokból elemzéseket ad vissza a felhasználók számára, akár iparág specifikusan is. Ez egy valós almát az almához összehasonlítás más vállalatokkal szemben. Ez nagyon értékes, hisz azonnal megtudhatjuk, hol kell még fejlődnünk folyamataink vagy a megtakarítások terén.

De van itt még készletmenedzsment, költségmenedzsment modul (pl.: utazási költségek rendszerben történő könnyű kezelésére és visszaigénylésére jó), beszállítói számlakezelési modul, szerződésmenedzsment modul és egy beszállító kiválasztást, stratégiai beszerzést támogató modul is.

Akiket még részletesebben is érdekel a rendszer, az nézze meg a demó videót és vegye fel a kapcsolatot a Streamline-al. Folytatjuk!

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr76767541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Macher Judit

macher_judit.jpg

Magamról

Macher Judit vagyok, a Macher Gépészeti és Elektronikai Zrt. második generációjának tagja. A szüleim által 30 éve indított, bérmunkával foglalkozó Bt-ből mára egy közel 100 főt foglalkoztató integrátori szerepkört is ellátó Zrt. lettünk. Az innovatív megoldásokra való nyitottság mindig is jelen volt cégünk életében, így lettünk Magyarország öt Mintagyárának egyike. Ennek kapcsán számos céggel osztottuk meg a tapasztalatunkat a digitalizációval kapcsolatban, mely során mi is rengeteget tanultunk. Ezzel a bloggal az offline térből az online térbe tesszük át a párbeszédet a legújabb technológiákról (elsősorban az ERP-k területén), és az egymástól való tanulás lehetőségét. Időről időre olyan szakértőket kérek fel tapasztalataik megosztására, akiktől hiszem, hogy sokat tanulhatok, tanulhatunk.

Facebook

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, akkor ne habozz, írj nekem!

macherjudit@gmail.com 

Friss topikok

Kiemelt partnerek

 
logo_white_red_1.png

 prodHost Zrt.
Az okos vállalatirányítási rendszer

 

macher.jpg

MACHER Gépészeti és Elektronikai Zrt.

 

Partnerek

 

 cmo_logo.png

 

  

corvinus-logo-400x280.jpg

 kulcs.png

 hrp_logo_new-1024x552.png

 

 sclogo.png

 

 graphit_logo_1.jpg

Computerworld

Nincs megjeleníthető elem

www.erpblog.hu

Macher Judit vagyok, a Macher Gépészeti és Elektronikai Zrt. második generációjának tagja. A szüleim által 30 éve indított, bérmunkával foglalkozó Bt-ből mára egy közel 100 főt foglalkoztató integrátori szerepkört is ellátó Zrt. lettünk. Az innovatív megoldásokra való nyitottság mindig is jelen volt cégünk életében, így lettünk Magyarország öt Mintagyárának egyike. Ennek kapcsán számos céggel osztottuk meg a tapasztalatunkat a digitalizációval kapcsolatban, mely során mi is rengeteget tanultunk. Ezzel a bloggal az offline térből az online térbe tesszük át a párbeszédet a legújabb technológiákról (elsősorban az ERP-k területén), és az egymástól való tanulás lehetőségét. Időről időre olyan szakértőket kérek fel tapasztalataik megosztására, akiktől hiszem, hogy sokat tanulhatok, tanulhatunk.

Search Clear

[-] mínuszos.hu

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása