Központi oktatás vs Helyszíni oktatás

Azt mindannyian tudjuk, hogy egy ERP bevezetésekor oktatásokat, tréningeket kell tartani a leendő felhasználóknak. Illetve azt is tudjuk, hogy a beveztés után is szükséges képezni a felhasználókat az új funkciókra, tehát az oktatások ideje sohasem jár le. Oktatni mindig kell. De vajon tudjuk-e, hogy mikor melyik oktatási formát válasszuk? Cikkemben a központi (nagy csoportos) és a helyszíni (kis csoportos) oktatásokat fogom elemezni, összehasonlítani.

 

Mielőtt részletezném az oktatási formákat le kell tisztázni azt is, hogy a jelenlegi ERP piacon különböző típusú rendszerek vannak, és a rendszer típusok szintén befolyásolják, hogy milyen oktatásokat kell tartani. Vannak ún. iparági megoldások, amikor a rendszert minden gond nélkül egy iparág összes vállalatára be lehet vezetni. De vannak olyan általános rendszerek is, amelyeket a legtöbb iparágba be lehet vezetni, de minden egyes iparágnál olyan szintű testreszabást kell végezni, amely miatt már súrolja az egyedi szoftver határát a dolog. És elég nehéz egy teljes iparágat megnyerni ilyen általános típusú rendszerekkel, ezért a végeredmény az lesz, hogy több cég fogja használni a rendszert, de mindegyik más iparágból kerül ki, így több tucat különböző (egyedi) rendszerrel állunk majd szemben.

 

És most a két típusú rendszerhez kapcsolódóan nézzük meg a két típusú oktatási formát!

 

  1. Iparági megoldások

Központi oktatás

 

Amennyiben egy iparági megoldást szállító cég vagyunk, úgy nagyon hasznosak lehetnek a központi oktatások, hiszen az ügyfelek ugyanazt a rendszert használják, és valószínűleg ugyanazokkal a problémákkal is kűzdenek, ezért bizonyos időnként (a bevezetés után) egy probléma megbeszélésére, egy új funkció bemutatására össze lehet hívni az ügyfeleket egy közös oktatásra. Nagyon hatékonynak tartom mert nem csak a tanácsadó cég adja bele a tudását, hanem az ügyfelek is tudnak egymás problémáiból tanulni, illetve megoszthatják egymás tapasztalatait is. Sőt egy nagyobb bevezetés előtt egy központi oktatóteremben be lehet mutatni az iparág vezetőinek a rendszert a bevezetés előtt.

 

Helyszíni oktatás

 

Helyszíni oktatást bármikor lehet tartani a bevezetés szakaszában és utána is. De fontos, hogy ilyen esetekben általában a felhasználók egy jóval kisebb csoportjával kell foglalkozni, ezek általában egy-két személy oktatását jelentik. Személyes tapasztalatom szerint több helyszíni oktatásra van szükség, mint központira, de a központi oktatások szerepe is nagy, és sok időt lehet velük megtakarítani.

 

 

  1. Általános rendszerek

Központi oktatás

 

Általános rendszereknél központi oktatásokról nem igen beszélhetünk, mivel egyszerre csak egy ügyfélről van szó, akit oktatni kell. Azokat a felhasználókat pedig nem érdemes berendelni a központba oktatás céljából, hanem a központnak kell kitelepülnie a helyszínre az oktatások elvégzése céljából.

 

Helyszíni oktatás

 

Ilyen rendszerek esetén tehát marad a helyszíni oktatás, amit kis és nagy csoportokban is el kell tudni végezni hatékonyan. Fontos a jó időbeosztás, hogy a felhasználókat ne zavarjuk a napi munka elvégzésében de mégis maradjon idő az oktatásokra is.

 

Összegzésül annyit akarok még mondani, hogy ahol lehet érdemes központi oktatásokat tartani a bevezető partner és az ügyfél érdekeit is szem előtt tartva.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr591321574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása