Projektmenedzsment 2./ Project management 2.

Korábban is írtam már cikket Projektmenedzsment témakörben, de most szeretném tovább boncolgatni a témát az ITIL és a PMI tapasztalataim alapján. Illetve a mai cikk angolul is meg fog jelenni.

Beszéljünk ismét egy picit az alapról. Mi maga a projekt? A projekt valamilyen időszakos tevékenység, törekvés arra, hogy egy (egyedi) terméket, szolgáltatást vagy valamilyen eredményt, hatást hozzunk létre. Az időszakos vagy átmeneti tevékenység azt jelenti, hogy van eleje és vége (ez nagyon fontos). A projekt végét akkor érjük el, amikor a projekt célja (a termék, szolgáltatás, eredmény) megvalósult, vagy a projektet törölték (lezárták a cél elérése nélkül), vagy megszűnt maga az igény, hogy elérjük a célt. Az időszakos vagy átmeneti tevékenység nem feltétlenül jelenti azt, hogy rövid ideig tart. Illetve azt sem, hogy a projekt eredménye valamilyen időszakos érvényű dolgot jelent.

Fogalmazzuk meg újra, hogy mi a projektmenedzsment: a projektmenedzsment a tudás, képességek, eszközök, technikák és emberek alkalmazása annak érdekében, hogy a projekt követelményei, céljai teljesüljenek.

Ahhoz, hogy egy projektet menedzselni tudjunk szükséges mindenképpen az igények pontos meghatározása (célok megfogalmazása). Fontos a projekt során felmerülő igények, problémák, aggályok kezelése, és folyamatosan egyensúlyba kell hozni (lavírozni köztük) a projekt egyes elemeit, amelyek lehet, hogy szemben állnak egymással, ilyen a költségvetési keret, a minőség, erőforrások bérlése, kölcsönzése, ütemterv, stb. Ezek legtöbbször egymás kárára növelhetőek csak egy projekten belül.

Miért van egyáltalán szükség projektmenedzsmentre? Ez nagyon egyszerűen belátható, ahogy korábban is írtam az élet minden területén szervezők vagyunk, szervezzük a saját életünket is. Természetes, hogy egy komplex és nagy feladatot speciális módon kell szervezni, menedzselni, ezért is van szükség külön személyre a projektmenedzserre.

Egy projektnek mivel van eleje és van vége, így a közte lévő időszakot is fel lehet osztani különböző fázisokra, szakaszokra (projekt életciklus). Nagyon röviden azt mondhatjuk, hogy minden projektnek van:

  • eleje,
  • szervezési, munkavégzési része,
  • projekt végrehajtási szakasz,
  • és zárása.

Hogyan döntheted el, hogy alkalmas lennél-e projektmenedzsernek? Törekedsz a kitűzött céljaid elérésére mind a magánéletben, mind a munkahelyi környezetben? Jó szervezőnek tartod magad? Könnyen tudsz kapcsolatot teremteni másokkal? Szívesen tanulsz meg új dolgokat, könnyen megérted amit az emberek próbálnak elmagyarázni neked? Ha ezekre a válaszokra igen a válasz, akkor bizonyára jó projektmenedzser lennél.

Ha mélyebben érdekel a téma akkor javaslom a témában a www.pmi.com oldalt.

project management.jpg

Forrás: Internet

_________________________________________________________________________________

Previously, I have written articles about Project Management (in Hungarian), but I would like to further dissect the topic based on my ITIL and PMI experience (in English).

Let's talk a little bit about the base. What is the project itself? The project is some kind of periodic activities, endeavor undertaken to create a (unique) product, service or some kind of result or effects. Temporary or transitional activity means that it has a beginning and an end (this is very important). The end of the project is reached when the aim of the project is (a product, service, result) reached, or the project canceled (closed without reaching the goal), or there is no longer need to reach the goal. Temporary or transitional activity does not necessarily mean short term in duration. And also does not mean that the project results have temporary validity.

Define again, what is the project management: project management is the application of knowledge, skills, tools, techniques and people in order to meet the requirements and reach the goals of the project.

In order to manage a project we need a precise definition (identifying requirements). It is very important to handle the raised needs and problems, to address the concerns, and balancing between the project elements, which may be opposed to each other, such as budget, quality, resources, schedule, etc. These usually be increased at the expense of one another within a project.

Why is there a need for project management at all? It's very easy to see, as I wrote earlier in life in all areas we are organizers, we organize our own lives as well. It is natural that a large and complex task has a special way to organize, manage, and therefore there is need for an extra person who is the project manager.

A project has a beginning and an end, so in the context of the period may be split into different phases, stages (project lifecycle). Very briefly, we can say that each project has:

  • a beginning,
  • an organizing and preparing period,
  • carrying out the project job, task,
  • and a closing.

How you can decide whether you would be suited to the project manager job? Are you seeking to achieve your goals in private life and in the work environment? Are you consider yourself a good organizer? Can you easily connect to other people? Are you welcome to learn new things and you can easily understand what people are trying to explain to you? If these answers are yes, then surely you would be a good project manager.

If you are deeply interested in the topic then I suggest the topic of the page www.pmi.com.

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr454611798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása