Érdekek ütközése - első rész

Mi a fontosabb egy rendszer tanácsadó, konzulens munkájában, az ügyfél érdekeinek képviselése a tanácsadó cég felé, vagy a tanácsadó cég érdekeinek képviselése az ügyfél felé?

 

Minden tanácsadó került már olyan szituációba, hogy egy ügyféllátogatás után egy fejlesztést (amit a tanácsadó is hasznosnak ítélt) leadott a fejlesztési csapatnak megvalósításra, majd a fejlesztő csapat valamilyen technikai probléma miatt nem tudta ezt megoldani. Vagy éppen meg tudja oldani, de irreálisan magas áron, és ezt a költséget a fejlesztési csapat nem akarja bevállalni. Ilyen esetben mit lehet tenni úgy, hogy mindenki elégedett legyen? Nehéz kérdés.

 

Az én véleményem szerint ennek a megoldása a tanácsadó feladata, de ahhoz, hogy hatékonyan tudja ezt megoldani némi rábeszélő késségre is szükség van, empátiára, valamit a tanácsadó cégen belüli minimális rugalmasságra.

 

Vannak olyan dolgok, amelyek egy ERP rendszertől alap szinten elvárhatóak, ilyenek a törvényi előírások. Amennyiben a rendszer valamilyen szinten nem felel meg ilyen követelményeknek, akkor a gyártó cégnek kötelessége, hogy lefejlessze az adott funkciót, bármi áron.

 

Vannak más típusú esetek, amikor az ügyfél érvelése úgy hangzik, hogy „az előző rendszer ezt tudta”, ilyen esetekben a tanácsadó feladata, hogy mérlegeljen és eldöntse, hogy valóban szükséges az új funkció, vagy inkább egy kényelmi funkció, amiről szó van. Ilyen esetekben viszont az ügyfél részéről is szükség van némi alkalmazkodó készségre. Azokkal az ügyfelekkel, akik mereven ragaszkodnak az elképzelésükhöz és nem hajlandók kompromisszumra, nagyon nehéz dolgozni, de velük is lehet.

 

És vannak olyan fejlesztési igények is, amelyeket már nem is érdemes felírni mert egyértelműen nem a válasz. Ilyenkor nagyon fontos, hogy a tanácsadó ott a helyszínen meggyőzze a felhasználót, hogy amit kér az nem megvalósítható, ezért és ezért, de mindenképpen javasolnia kell valamilyen alternatív megoldást, ami segíthet az ügyfélnek.

 

Természetesen sok nyitott kérdés van még, hogy meddig legyünk kompromisszum készek. De erről majd máskor.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr201286463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása