Öntsünk tiszta vizet a pohárba

Mostanában több barátom, ismerősöm is ellátogatott erre az oldalra, de azt a visszajelzést kaptam, hogy minden harmadik szavamat értik csak :). Ezért ezt a cikket az ő kedvükért írom. Tegyük helyére a dolgokat.

 

A legtöbb (szerintem mindegyik) hazai és külföldi vállalkozás (kis-közép-nagy) egyaránt használ valamilyen számítógépes programot, programokat. Ezek a számítógépes programok (szoftverek) lehetnek a legkülönfélébbek:

-          számlázó program

-          készletnyilvántartó program

-          könyvelő program

-          alkatrész rendelő program

-          stb.

 

Bizonyos idő után kialakult az az igény a vállalkozások vezetőiben, döntéshozóiban, hogy ne kelljen a cégen belül több számítógépes szoftvert használni a vállalkozás céljaira, hanem minél kevesebbet, lehetőleg csak egyet. Miért alakulhatott ki ez az igény? Vizsgáljuk meg, hogy hány darab munkafázisból áll több rendszer használata esetén egy alkatrész beszerzés és a hozzá kapcsolódó értékesítés.

 

Munkafázisok:

  1. Raktáros kolléga bevételezi az alkatrészt a készletnyilvántartó rendszerbe.
  2. Könyvelő kolléga az alkatrész bejövő számlát könyveli a könyvelő programba.
  3. Pénzügyes kolléga kifizeti a pénztárból az alkatrész árát a pénztár program (kassza) segítségével.
  4. Értékesítéskor az értékesítő készít egy kimenő számlát az eladásról a számlázó program segítségével.
  5. A raktáros kolléga kiadja az alkatrészt és a kiadást rögzíti a készletnyilvántartó rendszerbe.
  6. A könyvelő kolléga könyveli a számlát a könyvelő rendszerben.
  7. A pénzügyes kolléga elveszi az ellenértéket és nyugtát állít ki a pénztár program (kassza) segítségével.

 

Tehát láthatjuk, hogy 7 munkafázisból áll az ügylet (nagyon leegyszerűsítve), 4 munkatárs különböző munkafázisait kellett összehangolni és 4 különálló számítógépes programot is használtak. Ez egy nem hatékony működés, sok a hibalehetőség, több helyen is rögzítik ugyanazokat az adatokat és ráadásul lassú is.

 

Ezért a vállalkozások törekednek arra, hogy olyan számítógépes rendszert (már ne hívjuk programnak) használjanak, amely ezt az egészet képes lekezelni és az adatokat 1 helyen rögzítsék, ne legyenek duplikált információk és gyors is legyen. Ezért kialakultak a vállalatirányítási rendszerek, azaz ERP rendszerek. Erről részletesen a Mi is az az ERP és CRM cikkemben olvashattok.

 

Ha van egy vállalatirányítási rendszerünk, akkor ahhoz legalább 2 munkacsoportra van szükség:

  1. Fejlesztők, programozók, akik elkészítik a rendszert (ők írják a programkódokat, fejlesztik, frissítik a rendszert). Ez a csoport nem áll közvetlenül kapcsolatban a programot használó személyekkel, mert az nagyon lelassítaná a munkájukat, illetve nem is biztos, hogy egy programot használó személy, mindig pontos információkkal rendelkezik akár a törvényi változásokról. Ezért a fejlesztők és a végfelhasználók közé kell egy szűrő, ők a tanácsadók más néven konzulensek.
  2. Tanácsadók, konzulensek, akik a rendszert oktatják a felhasználóknak. Ezek a személyek nem feltétlenül informatikai végzettségűek (általában pénzügy, kereskedelem, logisztika vagy éppen gyártás). Egyszerűsítik a kommunikációt a fejlesztők és a végfelhasználók között. Én is egy ilyen tanácsadó vagyok.

 

Ennek a blognak pedig az a célja, hogy segítséget nyújtsak az eddigi tapasztalataim alapján:

  • vállalkozások döntéshozóinak, akik éppen azon gondolkodnak, hogy vállalatirányítási rendszert akarnak bevezetni, vagy már használnak, de nincsenek megelégedve a jelenlegi rendszerükkel,
  • olyan fiatal pályakezdőknek, akik hasonló területen szeretnének dolgozni,
  • mindazoknak, akiket érdekel a téma.

 

Illetve szól azon szakember kollégáknak, akik szívesen segítenék ezt a munkát értékes hozzászólásaikkal. Jó olvasást mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr981364183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Macher Judit

macher_judit.jpg

Magamról

Macher Judit vagyok, a Macher Gépészeti és Elektronikai Zrt. második generációjának tagja. A szüleim által 30 éve indított, bérmunkával foglalkozó Bt-ből mára egy közel 100 főt foglalkoztató integrátori szerepkört is ellátó Zrt. lettünk. Az innovatív megoldásokra való nyitottság mindig is jelen volt cégünk életében, így lettünk Magyarország öt Mintagyárának egyike. Ennek kapcsán számos céggel osztottuk meg a tapasztalatunkat a digitalizációval kapcsolatban, mely során mi is rengeteget tanultunk. Ezzel a bloggal az offline térből az online térbe tesszük át a párbeszédet a legújabb technológiákról (elsősorban az ERP-k területén), és az egymástól való tanulás lehetőségét. Időről időre olyan szakértőket kérek fel tapasztalataik megosztására, akiktől hiszem, hogy sokat tanulhatok, tanulhatunk.

Facebook

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, akkor ne habozz, írj nekem!

macherjudit@gmail.com 

Friss topikok

Kiemelt partnerek

 
logo_white_red_1.png

 prodHost Zrt.
Az okos vállalatirányítási rendszer

 

macher.jpg

MACHER Gépészeti és Elektronikai Zrt.

 

Partnerek

 

 cmo_logo.png

 

  

corvinus-logo-400x280.jpg

 kulcs.png

 hrp_logo_new-1024x552.png

 

 sclogo.png

 

 graphit_logo_1.jpg

Computerworld

Nincs megjeleníthető elem

www.erpblog.hu

Macher Judit vagyok, a Macher Gépészeti és Elektronikai Zrt. második generációjának tagja. A szüleim által 30 éve indított, bérmunkával foglalkozó Bt-ből mára egy közel 100 főt foglalkoztató integrátori szerepkört is ellátó Zrt. lettünk. Az innovatív megoldásokra való nyitottság mindig is jelen volt cégünk életében, így lettünk Magyarország öt Mintagyárának egyike. Ennek kapcsán számos céggel osztottuk meg a tapasztalatunkat a digitalizációval kapcsolatban, mely során mi is rengeteget tanultunk. Ezzel a bloggal az offline térből az online térbe tesszük át a párbeszédet a legújabb technológiákról (elsősorban az ERP-k területén), és az egymástól való tanulás lehetőségét. Időről időre olyan szakértőket kérek fel tapasztalataik megosztására, akiktől hiszem, hogy sokat tanulhatok, tanulhatunk.

Search Clear

[-] mínuszos.hu

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása