Melyik a jobb? 4.

Korlátlan megjegyzések vs Szabályozott megjegyzések

 

Bizonyos rendszerekben a megjegyzések számát korlátozzák, mivel teljesen eltérő a megjegyzések kezelése, mint egy számla tételé. Viszont vannak olyan rendszerek, ahol a megjegyzések és a számla tételek kezelése teljesen megegyezik, ezért korlátok nélküli megjegyzések vihetőek fel a számlákra. Például a Microsoft NAV rendszerében egy számlára korlátlan mennyiségű megjegyzés felvihető azáltal, hogy a számla tételsorába bármilyen manuális tétel felvihető, nem szükséges, hogy az valamilyen cikktörzsből vagy szolgáltatás törzsből származzon, így a megjegyzések számát nem kell korlátozni. Ezt a felhasználók nagyon szeretik, hiszen bármilyen kiegészítő információt megjeleníthetnek a számláikon, bizonylataikon. Az egyedi rendszerek ezzel szemben előre meghatározott megjegyzés mezőkkel operálnak. Például elhelyeznek a fejlesztők egy megjegyzés mezőt a bizonylat fejrészében (és általában maximalizálják annak hosszát is, 250 karakterben), és egyet a bizonylat tételsoraiban. Így a felhasználó korlátokhoz kötött, viszont egyértelműen kiderül számára, hogy hová is kell írni a megjegyzést és az egy speciális helyen jelenik meg a bizonylat riporton, nem pedig a bizonylat alsó részében. Ön szerint melyik a jobb megoldás?

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr612037564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2010.06.02. 22:13:54

Rögtön két állítással kezdem:
(1) Felhasználói élmény szempontjából a NAV-é tényleg jó megoldás
(2) A NAV itt vázolt megoldása elég messze van a profitól

Szívesen kifejtem ezt mind részletesen is, talán elsőre annyit, hogy én általában véve szeretem a NAV-ot (megélhetésemhez is közel van). Amit írok, az inkább tényszerű kritika.

Szóval, a felhasználók. Ők szerintem csak akkor szeretik, ha a számlán ennek megfelelően okosan jelennek meg a megjegyzések, márpedig ehhez eléggé fel kell okosítani a NAV egyik legbonyolultabb riportját, a számlát.

Másrészt, a profizmustól azért van ez messze, mert szükségmegoldás: a NAV ugyanis egészen egyszerűen nem ismeri (khm) a multiline szövegmezőket (ld. pl a comment line megoldást, amely szerint a többsoros kommenteket az adott dologhoz soronként rendeli hozzá). Ugyanitt hiányzik pl. a rich text lehetősége is (döntés, vastagítás, betűméret).

Én személy szerint legjobbnak az AX szabad szöveges számla megoldását tartom (és a proalpha "beépített" rich text kezelését), megjegyzések és szabad szöveg kezelése szempontjából ezek adják a legteljesebb élményt (utóbbi esetén vannak a fordításokkal, formázásokkal kapcsolatban gondok, ha jól emlékszem).

De a legegyszerűbb, és talán emiatt leginkább népszerű, kézreálló a NAV-é is lehet, pont azért, mert nincs túlbonyolítva. Tényleg ízlés dolga.

Giller Tamás 2010.06.03. 14:52:45

Kedves Attila,

Teljesen egyetértek veled. A NAV-é a felhasználók szempontjából tényleg kényelmes és egyszerű, viszont tényleg nem szép megoldás. Elég hülyén néz ki, amikor egy hosszabb jogi szöveget 4-5 sorba kell beírnod :).

Üdv
Tamás
süti beállítások módosítása