Válsághelyzet?

Ha valaki nyomon követi hazánk gazdasági mutatóit, akkor láthatja, hogy javuló tendencia kezd kialakulni, annak ellenére, hogy vannak kisebb hullámvölgyek. Abba nem mennék bele, hogy a "gazdasági válságként" aposztrofált helyzet még meddig lesz domináns tényező a mindennapi életünkben, de vajon a mit tettek informatikai szempontból a vállalkozások, ha tettek egyáltalán valamit azért, hogy növeljék a hatékonyságukat?

Mivel informatikai területen dolgozok, és elsősorban autókereskedelmi cégekkel foglalkozok, ezért az ő helyzetüket tudom hitelesen elemezni. Mielőtt nekikezdenék, had említsek meg egy érdekességet. A kezembe került egy 1990. szeptember 10.-i száma az Autó Motor magazinnak, amelyben Sok kicsi hasznot akarnak címmel jelent meg egy írás az autós alkatrészkereskedelmi piacról, amely akkor kezdett fellendülni, köszönhetően a sok nyugati autóimportnak. Na de ebben a cikkben egy nagyon fontos momentumra hívták fel a figyelmet: Számítógépes kapcsolat vevővel és eladóval. Ez ma már nélkülözhetetlen.

Ez valóban így van! De ezt 1990.-ben írták, hiszen már akkor is így volt. Az elmúlt 20 év azonban nem azt az eredményt hozta, amit az akkori informatikia szakemberek vártak. Legalábbis nem az autókereskedelmi piacon. Nagyon sok márkakereskedés a 90-es évek közepén alakult, amikor már elvárás volt, hogy számítógépes rendszerrel dolgozzanak a szakemberek. Én még a 2000 környékén sőt még néhány évvel ezelőtt is találkoztam olyan márkaszervizzel, ahol még papíros alapú kartoték rendszert használtak.

Szerencsére most a válság hatására, vagy annak következtében egyre több cég - és nagy örömömre márkakereskedő is - felismeri, hogy "Számítógépes kapcsolat a vevővel és eladóval ma már tényleg nélkülözhetetlen". Itt az ideje átgondolni az informatika szerepét a vállalkozásokban és nem csupán a költség oldalról megközelíteni a dolgokat, hanem a közvetett haszon elvét is figyelembe kell venni.

Mivel végzettségem szerint közgazdász vagyok, így az ilyen jellegű gazdasági informatika sokkal közelebb áll a szívemhez. Több cégnél volt alkalmam megfigyelni az informatikába fektetett tőke hasznát, amikor egy jól kidolgozott üzleti tervező alkalmazást, CRM rendszert esetleg egyszerű behajtáskezelő rendszer telepítettünk. Ezek az informatikai termékek egyszerű szemmel nézve pusztán beruházások, de szakmai szemmel nézve, olyan jövőbeni befektetés, ami segít a felszínen tartani cégünket. És azt se felejtsük el, hogy a válságnak egyszer vége lesz, és akkor azok a cégek tudnak hosszú távon sikeresek maradni, akik majd bírják cash-flowal is, ehhez pedig a bevételek és kiadások optimalizálása szükséges, nem pedig a kiadások csökkentése pusztán. Tehát érdemes szétnézni a piacon üzleti-informatikai termékek területén!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr782086738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása