Melyik a jobb? 8.

Statikus vagy Dinamikus riportok

Minden ERP és CRM rendszer egyaránt fel van turbózva riportokkal, jelentésekkel. Bevallom én nem nagyon vagyok híve a fix, papíros alapú riportoknak, főleg ha a cégem tevékenységét akarnám elemzni. Hiszen ilyenkor a szoftverfejlesztő cég bizonyos keretek közé terel be, amelyek nem mindig felelnek meg az elvárásaimnak. Ezért sokkal jobban szeretem a saját szempontjaim által leválogatott adatok exportálását például Excel munkalapokba, ahol további elemzéseket tudok végezni az adatokkal. Ezeket a típusú lehetőségeket hívom én „dinamikus riportoknak”, míg egy előre definiált papíros alapú lekérdezést „statikus riportnak”.

 

Na melyik a jobb?

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr462270552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

openerp 2010.09.29. 19:39:07

Én a kettő kombinációját tartom jó megoldásnak. Vannak cégvezetők, akik nem akarnak, vagy nem tudnak elmerülni a szoftver használatában. Nekik általánosságban elegendő az előre megírt statikus riport. A magunkfajta (én is inkább a dinamikus lekérdezéseket híve vagyok) szokta használni a rugalmasabb, saját maga által összeállított riportot.

Sajnos a szoftverfejlesztő cégek vagy nem tudják, vagy csak egyszerűen nem akarják figyelembe venni a felhasználó igényeit.

Giller Tamás 2010.09.30. 08:53:53

"Szoftverfejlesztő cégek vagy nem tudják, vagy csak egyszerűen nem akarják figyelembe venni a felhasználó igényeit"

Ez a mondat, akár egy cikket is megérne, annyi dolgot lehetne kihozni belőle, lehet, hogy majd írok is :), de most néhány gondolat ezzel kapcsolatban.

Sajnos a szoftver piacon, tényleg megfigyelhető ilyen tendencia. Én is dolgoztam olyan céggel, cégnél, ahol az ügyfél így érezhette magát, hogy nem foglalkoznak az igényeikkel.

Ennek legtöbb oka a pénz, erről egyébként írtam egy cikket:

erp-blog.blog.hu/2009/08/27/mennyit_er_a_munkank

Tehát a "nem foglalkoznak az igényemmel" a pénzre vezethető vissza - szerintem. A szoftverfejlesztő nem akar pénzt (fejlesztési munkaórát) beleölni olyan munkába, amiért "rövid távon" nem kap pénzt. Arra nem gondol, hogy a termékfejlesztés (új riportok, exportálási lehetőségek) révén jobb szoftvere lesz, könnyebben eladható, stb. Ezt amelyik cégvezető felismeri, az befektet, és előre megy, aki nem, annak a szoftvere egyszerűen kihal a piacról.

Ez alól kivételt képezhetnek a nemzetközi szoftver disztribútorok, azaz például a magyarországi Navision szolgáltatók. Ők egy "külső" terméket értékesítenek, és amennyiben az ügyfél új fejlesztéseket kér, új riportokat, lehetőségeket, akkor ők jogosan azt mondják, hogy vettél egy terméket, rajtunk keresztül, de mi ingyen nem fejlesztünk semmit. Tehát aki nem mo.-i terméket vásárol, nincs hozzá mo.-i support (értsd fejlesztés, azonnali beavatkozás), az gondolja át mit is csinál.
süti beállítások módosítása