Egy kis informatikai marketing

Mivel én vagyok a DLM Solutions Kft. kereskedelmi igazgatója így nyilván nem árt ha egy picit a marketinghez, a marketing stratégiához is értek. Kis - és középvállalkozásoknál, mint amilyen a miénk is, minél kevesebb pénzből minél többet szeretnénk kihozni. Vannak nagyon jó marketing oldalak, amelyek segítenek abban, hogy hogyan add el magad, a termékedet vagy éppen szolgáltatásodat.

Viszont azt tapasztalom, hogy az informatika világában szinte csak online módszerekre hagyatkozunk, így én összeszedtem néhány offline marketing tippet is.

OFFLINE marketing lehetőségek:

Reklámajándékok. Reklámajándékokkal (toll, kulcstartó, hűtőmágnes, mappa, jegyzetfüzet, stb) valami maradandót tudunk otthagyni az ügyfélnél, amit nem igen dob ki a kukába. A tollat beteszi az asztalán lévő tolltartóba, míg egy egyszerű szóróanyagot biztosan a kukába dob mindenki - még ha el is olvasta. A reklámajándékoknál egy szempont lehet, hogy már magán az ajándékon legyen valamilyen csábító marketing üzenet, akár egy ajánlat, vagy ha ezt az ajándékot bemutatja, akkor valamilyen ingyen szolgáltatást vehet igénybe cégünknél.

Nyomtatott sajtó. A nyomtatott sajtóban való megjelenés, és itt nem a reklámra gondolok, még mindig ütős lehet. Sajnos a nyomtatott sajtóban kétféle képpen lehet megjelenni, valami botrány van a cég körül, vagy fizetett PR cikkről van szó. Az olvasónak nem mindig derül ki, hogy lényegében nem reklámfelületet vásárolt az adott cég az újságban, hanem megvette az adott oldalt, hogy ott egy cikket közöljenek vele. De működik.

Kuponok. Az informatikán kívül nagyon nagy hagyománya van a kuponoknak, de ezeket lehet alkalmazni az informatikai szolgáltatásoknál is. Megfelelő módon kell tálalni. Informatikai üzletekben és/vagy újságokban kell elhelyezni és az ügyfél bizonyos szolgáltatást olcsóbban vagy ingyenesen vehet igénybe. Ez persze nem működik egy ERP vagy CRM rendszer bevezetésekor, de működhet egy szerverüzemeltetéssel kapcsolatban.

Szóróanyagok. Szóróanyagot is osztogathatunk a leendő ügyfeleknek. Így is el lehet jutni bizonyos célcsoporthoz.

Utcai hírdetések. Ez már egy költségesebb dolog, de a tömegközlekedési járművet oldalán, óriásplakátokon történő megjelenés egy jó kampány lehet.

Kiállítások, vásárok. Ma már sajnos egyre kevesebb a jó szakmai platform, aminek valóban az a célja, hogy a leendő ügyfelek (cégek) megismerjék bizonyos IT cégek tevékenységét, de azért akad. A legtöbb természetesen fizetős, tehát akár félmillió Ft-ba is kerülhet egy pavilon bérlés.

Autómágnes, autóreklám. Az emberek még mindig megnéznek egy-egy jól felmatricázott gépjárművet és talán a weboldalra is felmennek, vagy rákeresnek az adott cégre a weben.

Tv és rádió hírdetések. Működik.

ONLINE marketing lehetőségek: Ezeket csak nagyon felsorolás szerűen, mert ezekkel tele vannak az internetes portálok.

  • Facebook és Iwiw account a cégnek.
  • Weboldalba épített tetszik gomb.
  • Weboldal gyüjtőoldalakon történő elhelyezése (startlap.hu)
  • Online újságokban, blogokon, fórumokon történő kommentelés a cég nevében.
  • Adwords
  • Kiemelt partnerek weboldalán megjelenni partnerségi viszonyban.

 

Ha van egyéb tippetek, ötleteket, akkor azt írjátok meg a hozzászólásokban. Köszönöm.

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr262403237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása