PRINCE

Biztos vagyok benne, hogy rengeteg különböző projekt menedzsment módszertan létezik a világon és biztos, hogy lesznek még újak is. De vajon ha azt mondom Prince, arról mindenkinek egy a 80-as években a Purple Rain slágert éneklő afro-amerikai énekes jut eszébe vagy valami más? Nos, aki esetleg nem tudta volna a Prince az egy módszertan is egyben, szokták Principles of Project Management néven is emlegetni, de valójában Project In Controlled Environment (PRINCE).

Nem tudom, hogy lesz-e bennem több cikkre való információ ez ügyben, de lehet.

Még mielőtt belevágnánk, a PRINCE-nek már van egy újabb bővített verziója is ez a PRINCE2 (hasonlóan, ahogy az ITIL is átment és folyamatosan átmegy bizonyos evolúción).

A PRINCE történetéről dióhéjban annyit, hogy az alapja 1975-ös, akkor még PROMPT-nak hívták (Project Management Method by Simpact System Ltd.), majd 1979-ben átvette az angol kormányzat és tovább bővítette a módszertant (hasonlóan az ITIL-hez), majd 1989-ben történt meg a tényleges bevezetése. Először részletes publikáció 1996-ban jelent meg róla.

Amennyiben ilyen jellegű képesítést szeretnél kapni, akkor két különböző létezik:

  • Foundation
  • Practitioner


A PRINCE nem egy specifikus informatikai projekt módszertan, mint az ITIL, sokkal általánosabb. De mint ahogy egy korábbi cikkben írtam, projekt menedzseléssel szinte mindenki foglalkozik, így a PRINCE módszer azok munkáját is segítheti, akik távol állnak az informatika világától. Mielőtt egy projektet elkezdünk (ha az egy új ERP bevezetés, vagy pusztán annyi, hogy hogyan megyünk el munkába és visszük el a gyerekeket oviba), mindenképpen fel kell tennünk néhány kérdést magunknak:
 

  • Mit akarunk elérni?
  • Mikor fogjuk elkezdeni?
  • Szükségünk van-e valakire vagy valamire?
  • Meddig fog tartani?
  • Mibe fog ez kerülni?
  • stb.


Ha ezekre válaszolunk, akkor már fel is építettük a projektünk vázát, struktúráltuk azt. A PRINCE is egy struktúrált projekt menedzsment módszertan, azaz különböző lépcsőkön fogunk tovább és tovább haladni.

A PRINCE a következőkből indul ki:

  • Minden projektnek kell, hogy legyen egy kezdeti időpontja, ahonnan a projekt indul. Erre a kezdésre pedig fel kell készülni.
  • Minden projektnek kell tartania valahová, mindig legyen következő lépés.
  • Minden projektnek kell lennie egy vége pontnak, amikor az adott projekt véget ér. És innen esetleg egy másik indul.


Szerepkörök, szereplők a PRINCE szerint:

  • Projekt vezető (minden projektnek kell lennie egy vezetőnek, aki nem feltétlenül munkahelyi vezető (igazgató), csak az adott projektet fogja össze)
  • Csapat (a projektben résztvevő összes szereplő)
  • Vásárló, megrendelő (az a személy, aki fizet a projekt megvalósításáért)


Akit részletesebben is érdekel ez a módszertan, az nagyon sok érdekes cikket találhat  még a neten.

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr142660402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása