HRP - Home Resource Planning - Otthoni költségvetés

Amikor ERP rendszerről beszélünk, akkor automatikusan vállalatok irányítását szolgáló programokra gondolunk, és ez így is van jól, hiszen erről szól egy ERP (Enterprise Resource Planning). De mi van az otthoni költségvetéssel? Milyen eszközök segítik egy otthon bevételeinek és kiadásainak nyomon követését? Léteznek-e egyáltalán megoldások ilyen témára? Szükség van-e egyáltalán ilyesmire?

Én azt gondolom, hogy igen, szükség van ilyen rendszerekre. Egy ilyen rendszer lehet egy Excel tábla is - én például évekig használtam Excelt ilyen célokra.

Most ahelyett, hogy különböző szakmai rendszerek ismertetőjét osztanám meg veletek, inkább saját tapasztalataimat mondom el ezen a téren.

Én szeretem tudni, hogy mikor mennyi pénzem van, a megtakarításaim hogyan állnak, a hiteleim fizetési ütemezése éppen mikorra esik, milyen jövőbeli projektekre kell elkülönítenem pénzösszegeket, milyen pénzügyi tervvel készülök egy-egy hónapra, vagy egy elkövetkezendő évre. Ahhoz, hogy ezeket megfelelően átlássam, szükségem van valamilyen rendszerre, lényegében szükségem van egy otthon irányítási rendszerre (nevezhetjük Home Resource Planningnek is, azaz HRP-nek).

Interneten keresgélve számtalan jó és kevésbé jó próbálkozás található, némelyik még akár ingyen is elérhető, de persze az ingyenes verziókban semmi sem úgy működik, ahogy te azt szeretnéd, úgyhogy nem árt ha tudsz programozni és írsz magadnak egy ilyen jellegű programot. Én már évek óta vezetek otthoni költségvetést, amelybe mindig teljeskörűen bekerültek az adatok, és mindig hasznos információkkal szolgáltak, ha például nagyobb értékű dolgot akartam vásárolni. Mert a pénz ott volt a zsebemben, de a költségvetés megmondta, hogy ne költsem el, mert a hónapban még több kiadás várható, amelyeket nem tudnék teljesíteni ha most beruházok. A hónapok, évek alatt a kis Excel táblámból már egy jól összekapcsolt adatszerkezet lett, amely eljutott odáig, hogy új alapokra kell helyezni.

Először utánanéztem az interneten, hogy milyen alkalmazások, programok állnak ingyen a rendelkezésemre, amelyeket nem illegális letölteni, szóval a jól megszokott letöltő helyemre látogattam a szoftverbázisra. Az oldalról le is tölthető jó néhány szoftver, ami talán alkalmas lenne, de bevllom, hogy az én tapasztalatom az, hogy két-három megoldás egyesítésére lett volna szükségem, és meg lettem volna elégedve. Ehelyett végül saját tervezésű szoftverre szántam magam. A projektbe bekapcsolódott egy kedves programozó ismerősöm. A szoftver elkészült BudGet lett a neve :), egyelőre projekt név. A szoftver alapjaiban készen van, java alapon működik. Én már használom. Sajnos idő hiányában egyelőre nem tudtuk befejezni és jelenlegi céljaimra tökéletesen alkalmas. Ha lesz belőle végső verzió, akkor megosztom veletek is.

Grafikussal még a külső is meg lett tervezve, bár eddig nem lett implementálva. 

A tervet a www.greengrafix.hu készítette
 
Ha nektek van rendszeretek, amit ajánlanátok, akkor írjatok!

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr462989090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása