Figyeljük a fejlődés irányát és reagáljunk

Hétfről hétre megjelenni új írással nem mindig könnyű, de szerencsére a munkám, az élet és az emberek tudnak néha új témákkal szolgálni. A mostani íráshoz az ötletet az adta, hogy a mai napon legalább kétszer majdnem totálkárra törtek az Árpád híd budai oldalán úgy, hogy hátul két kiskorú gyermekem ült az autóban. Az történt, hogy az 1-es villamos vonalának felújítása miatt igen gyakran változtatnak a haladási irányon, lezárnak sávokat, elterelnek sávokat, egyik napról a másikra. Ezt megpróbálják kitáblázni, amennyire lehet, valamint a burkolati jeleket is változtatják. Most még azt sem mondhatom, hogy a mostani változásra nem hívták fel eléggé a figyelmet az illetékesek. De bizonyos autósok ezeket vagy nem veszik figyelembe, vagy nem akarják figyelembe venni, vagy egyszerűen rutinból vezetnek. Aztán pedig hirtelen sávot változtatnak, persze úgy, hogy ők azt gondolják csak mennek tovább egyenesen, de éppen az én autómba. Szerencsére nem történt nagyobb baj.

De hogyan kapcsolódik ez az informatikához, az ERP rendszerekhez? Többször hallottam már ügyfelektől, vállalkozóktól, hogy vezessük be az ERP rendszert, tanítsuk meg a kollégákat a használatra és utána kezet fogunk és valószínűleg soha nem fogunk találkozni. Ez akkor lenne igaz, hogyha a piaci környezet soha nem változna és egy állandó, változás nélküli világban élnénk. De a világ attól szép és jó, hogy folyamatosan változik, fejlődik. Azt már meg sem említem, hogy tökéletes vállalatirányítási rendszer nincsen, így a polcról levett ERP, mégha nagyon részletesen lehet paraméterezni, akkor sem implementálható egyetlen céghez sem anélkül, hogy fejleszteni kellene.

1_33.jpg

Az ERP rendszerek is mindig változnak. Miután egy ERP rendszer bevezetése megtörtént soha nem áll le a fejlesztési folyamat, és ez így van jól. Az ERP rendszereknek mindig igazodniuk kell a vállalkozás folyamataihoz. A cégek folyamatai pedig folyamatosan változnak, hiszen mindig alkalmazkodni kell a piaci és jogi környezethez, ami mindig változik. Így nagyon fontos, hogy a cégvezetők tisztában legyenek azzal, hogy amikor egy vállalatirányítási rendszer bevezetésébe kezdtek (és komolyan gondolják, hogy ne kidobott pénz legyen az ablakon), akkor a rendszer fejlesztésére költeni kell. Az ITIL módszertan ezt úgy fogalmazza meg, hogy folyamatosan szükséges a szolgáltatások fejlesztése. Ennek egy következménye lehet, hogy a folyamatokat leképező rendszernek is folyamatosan fejlődnie kell. Tehát nem csak hibákra (bug) és esetleg módosításokra (change request) kell majd számítani, hanem teljesen új folyamatok beépítésére is (new request).

2_21.jpg

Tanácsom, hogy ahogy az utakon nem jó, hogyha rutinból vezetünk, úgy egy vállalat működtetésében sem jó, hogyha nem akarunk fejlődni, nem akarunk néha változtatni az irányon. Nézzük folyamatosan a piaci fejlődést, a gazdasági környezetet és ha kell reagáljunk. Ehhez a kezünkben van egy nagyon jó eszköz a cég ERP rendszere, amelyet megéri fejleszteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr895653954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása