Hogyan ne vegyünk ERP rendszert!

Sokszor beszéltünk arról, hogy egy vállalatirányítási rendszer bevezetése nem könnyű. Sok-sok hibát lehet véteni a folyamat során. De már a legelején is el lehet rontani. Ez egy rövid cikk lesz. A napokban kaptam egy e-mailt, amiből az derült ki, hogy valaki ERP rendszert szeretne bevezetni a cégnél, ahol dolgozik.

290978-sheldon-cooper-in-the-big-bang-theory.jpg

A levél teljes tartalma ez volt:

Ajánlatkérés: ERP bevezetéshez szükséges kulcs (agilis módszertanon keresztül).

Bevallom először spamnak néztem a levelet. Mi az az ERP bevezetéshez szükséges kulcs? Licence kulcs lenne? Mire? Már használatban lévő ERP-re, vagy most vennének tőlem ERP-t? Milyet? Mire?

A levéllel kapcsolatban több gondom is felmerült:

1. A levélíró számára nem derült ki, hogy én a blogon nem árulok semmit! Na jó a könyvemet, de azt sem közvetlenül. Így hogyan kér tőlem árajánlatot bármire is? Gondolom google search segítségével az ERP szóra megtaláltak az első oldalon.

2. Hogy gondolja valaki, hogy egy ilyen ajánlatkérésre releváns ajánlatot kaphat? Gondolom annyi volt a feladat, hogy de jó lenne már egy jó kis ERP rendszer a cégben, (mintha az egy szendvics lenne) kérjünk be ajánlatot, de ne áruljunk el semmit, úgy túl könnyű lenne az ajánlatadónak. Persze az aláírásból kiderült, hogy melyik cégről van szó, de mégis hány telephelyre, hány felhasználóra, milyen modulokra, nagyjából milyen funkcionalitásra, mikori bevezetést terveznek? És persze még megannyi értékes információt megadhatttak volna, ami egy ajánlat adáshoz kellhet.

3. Az agilis módszertan inkább fejlesztések során használatos, hogy mely fejlesztésekkel és milyen ütemben foglalkozzunk, mintsem egy rendszerbevezetési módszertan. A legtöbb hazai ERP szolgáltatónak amúgy is saját bevezetési módszertana van, ami inkább a rendszer típusához illeszkedik.

4. Mégis válaszoltam a levélre, mert én mindenkinek válaszolok, de tényleg. A válaszlevélben nagyjából a fentieket írtam le, érthető, nem agresszív, érdeklődő módon. Nulla válasz érkezett. Bevallom azért olyan nagyon nem lepődtem meg. Azért eljátszottam a gondolattal, hogy nem azt válaszolom, amit írtam, hanem csak egy számot, hogy 10 millió, aztán lássuk mi lesz :).

Ezt most azért osztottam meg veletek, mert a fenti levélrészlet iskolapéldája, hogy hogyan ne vegyünk ERP rendszert.

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr367072683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása