Ügyfél minősítés

Most egy olyan témához nyúlok, amelyet sokan nem szeretnek, mert attól félnek, hogy ezáltal ügyfeleket veszítenek el, de szerintem ez nem így van, és ezt be is szeretném bizonyítani. Amiről írni fogok az az „ügyfél-minősítési rendszer”.

 

Mi is az az ügyfél-minősítési rendszer? Az ügyfél-minősítési rendszer, egy olyan komplex oktatási, vizsgáztatási, számonkérési, és értékelési módszer, amellyel értékelni lehet egy adott rendszert használó felhasználók tudását.

 

Az „ügyfél-minősítési” rendszer alapja egy nagyon komoly szintű oktatás (erről már írtam a Központi oktatás vs Helyszíni oktatás című cikkemben), valamint az oktatást követő vizsgáztatási rendszer. Ha az oktatáson résztvevő személyek tudását sikerül egy feladatsorral lemérni, akkor ez megfelelő visszajelzés az oktató csapatnak, mert:

  • kiderül, hogy milyen mértékben képesek átadni a tudást az oktatáson résztvevő személyeknek,
  • az eredmények szórásából kiderül, hogy vannak-e olyan személyek, akik jóval az átlag alatt teljesítenek, és rájuk külön figyelmet kell majd fordítani,
  • valamint információkat kapnak, hogy milyen további oktatásokat kell tartani egységesen az oktatáson résztvevő személyeknek.

 

A feladatsor kitöltése nemcsak az oktatóknak fontos, hanem az oktatáson résztvevő személyeknek is, mert:

  • lemérhetik saját tudásukat az adott témából,
  • valamint megfelelő visszajelzést biztosítanak a munkahelyük felé is.

 

Ezen túlmenően miért fontos az ügyfél-minősítési rendszer? A legtöbb helyen lehetőséget biztosítanak a felhasználóknak, hogy lemérjék tudásukat a rendszerrel kapcsolatban, de ezzel vége is a folyamatnak. Tételezzük fel, hogy minden ERP szolgáltató cég nyújt telefonos tanácsadást az ügyfeleinek (vagy akár e-mailen keresztüli formában, erről a támáról lásd a Tanácsadás hatékony formái című cikkemet), mi történik akkor, ha olyan felhasználó veszi igénybe ezt a szolgáltatást, aki nem ismeri kellően az adott rendszert. A következmény az, hogy a felhasználó értékes időt von el a szolgáltató cég telefonos supportjától, amely időt azokra az ügyfelekre fordíthatná, akiknek tényleg valós problémájuk van. Ugyanis hiába érzi úgy a felhasználó, hogy neki valós problémája van, mert például nem tud számlát készíteni, amennyiben soha nem vett részt semmilyen oktatáson, úgy ez nem probléma, hanem a tudás teljes hiánya. Ezért is jó egy minősítési rendszer, ugyanis minősítéshez lehet kötni, hogy melyik felhasználó milyen szintű szolgáltatást vehet igénybe a szolgáltató cégtől. Például akik nem tesznek le egy alapszintű vizsgát a rendszer használatából, azok nem vehetik igénybe a telefonos segítséget, mivel a tanácsadó és közte lehetetlen lenne a kommunikáció. Éppen ezért fontos a minősítési rendszer, mivel a minősítési rendszer csak a bizonyítéka annak, hogy a felhasználó részt vett oktatáson és rendelkezik bizonyos szintű oktatással, tehát alkalmas a kommunikációra a szolgáltatóval. Az oktatáson való részvétel pedig a felhasználónak is az érdeke, hiszen így tudja a napi munkáját elvégezni egy új rendszerben. És minősített felhasználók esetén nem fordulhat elő, hogy a telefonos segítségnyújtás foglalt mert éppen valakinek meg kell tanítani a pénztár modul használatát telefonon, míg valaki várakozik egy ADATBÁZISHIBA felirattal a képernyőjén.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr941446888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Macher Judit

macher_judit.jpg

Magamról

Macher Judit vagyok, a Macher Gépészeti és Elektronikai Zrt. második generációjának tagja. A szüleim által 30 éve indított, bérmunkával foglalkozó Bt-ből mára egy közel 100 főt foglalkoztató integrátori szerepkört is ellátó Zrt. lettünk. Az innovatív megoldásokra való nyitottság mindig is jelen volt cégünk életében, így lettünk Magyarország öt Mintagyárának egyike. Ennek kapcsán számos céggel osztottuk meg a tapasztalatunkat a digitalizációval kapcsolatban, mely során mi is rengeteget tanultunk. Ezzel a bloggal az offline térből az online térbe tesszük át a párbeszédet a legújabb technológiákról (elsősorban az ERP-k területén), és az egymástól való tanulás lehetőségét. Időről időre olyan szakértőket kérek fel tapasztalataik megosztására, akiktől hiszem, hogy sokat tanulhatok, tanulhatunk.

Facebook

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, akkor ne habozz, írj nekem!

macherjudit@gmail.com 

Friss topikok

Kiemelt partnerek

 
logo_white_red_1.png

 prodHost Zrt.
Az okos vállalatirányítási rendszer

 

macher.jpg

MACHER Gépészeti és Elektronikai Zrt.

 

Partnerek

 

 cmo_logo.png

 

  

corvinus-logo-400x280.jpg

 kulcs.png

 hrp_logo_new-1024x552.png

 

 sclogo.png

 

 graphit_logo_1.jpg

Computerworld

Nincs megjeleníthető elem

www.erpblog.hu

Macher Judit vagyok, a Macher Gépészeti és Elektronikai Zrt. második generációjának tagja. A szüleim által 30 éve indított, bérmunkával foglalkozó Bt-ből mára egy közel 100 főt foglalkoztató integrátori szerepkört is ellátó Zrt. lettünk. Az innovatív megoldásokra való nyitottság mindig is jelen volt cégünk életében, így lettünk Magyarország öt Mintagyárának egyike. Ennek kapcsán számos céggel osztottuk meg a tapasztalatunkat a digitalizációval kapcsolatban, mely során mi is rengeteget tanultunk. Ezzel a bloggal az offline térből az online térbe tesszük át a párbeszédet a legújabb technológiákról (elsősorban az ERP-k területén), és az egymástól való tanulás lehetőségét. Időről időre olyan szakértőket kérek fel tapasztalataik megosztására, akiktől hiszem, hogy sokat tanulhatok, tanulhatunk.

Search Clear

[-] mínuszos.hu

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása