A mai ITIL témájú cikkben az ITIL V3 Foundation utolsó részével a Folyamatos Szolgáltatás Fejlesztéssel foglalkozok.
Célja, hogy a szolgáltatásokat a folyamatosan változó üzleti igényekhez igazítsuk. Felülvizsgáljuk a döntéseket, analizáljunk, javaslatokat tegyük a fejlődésre a költséghatékonyság és az ügyfél elégedettség megtartása mellett.
A Folyamatos Szolgáltatás Fejlesztés egy 7 lépéses folyamat:
- Mit szeretnénk mérni: Célszerű többféle mérési módszert felvetni, kitalálni annak érdekében, hogy a céljainkat (a cég céljait) elérjük. Fókuszáljunk pontosan arra, hogy mit is akarunk elérni és azt hogyan lehetne megmérni. A kérdés az „Ott vagyunk már?”. Itt nem kell azzal foglalkozni, hogy az adat rendelkezésre áll-e vagy sem.
- Mit tudunk mérni: A fentiekből egyenes arányban következik, hogy el kell döntenünk, milyen adatok állnak rendelkezésre, miket tudunk előállítani és ezekből mit tudunk egyáltalán mérni. Ha változtatásokkal több dolgot tudunk mérni, akkor érdemes változtatni – persze figyelembe venni a kockázatokat.
- Adatok begyűjtése: Itt kell foglalkoznunk azzal, hogy hogyan is gyűjtjük be a szükséges adatokat. Hogyan monitorozzuk azokat. Kik a felelős személyek, akik rendelkezésre bocsátják a szükséges információkat.
- Adatok feldolgozása: Ahhoz, hogy az adatokból valódi mérőszámok legyenek, szükséges az adatok feldolgozása.
- Adatok analizálása: Az adatok feldolgozását követi az elemzés rész. Erre külön szakág specializálódik bizonyos cégeknél.
- Információ felhasználása: A kapott információkból leszűrhetjük a megfelelő következtetéseket.
- Implementálás: Az eredményeket beépítjük a mindennapi folyamatokba.
Látszik, hogy az ITIL utolsó része viszonylag rövid idő alatt áttekinthető, de annál fontosabb rész. Itt nem az elméleten, hanem sokkal inkább a gyakorlaton van a hangsúly.
Ha tetszett az ITIL, akkor olvassátok el a korábbi cikkeket is.
ITIL - Szolgáltatás Stratégia.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.