ITIL V3 Foundation - Folyamatos Szolgáltatás Fejlesztés

A mai ITIL témájú cikkben az ITIL V3 Foundation utolsó részével a Folyamatos Szolgáltatás Fejlesztéssel foglalkozok.

Célja, hogy a szolgáltatásokat a folyamatosan változó üzleti igényekhez igazítsuk. Felülvizsgáljuk a döntéseket, analizáljunk, javaslatokat tegyük a fejlődésre a költséghatékonyság és az ügyfél elégedettség megtartása mellett.

 

A Folyamatos Szolgáltatás Fejlesztés egy 7 lépéses folyamat:

  1. Mit szeretnénk mérni: Célszerű többféle mérési módszert felvetni, kitalálni annak érdekében, hogy a céljainkat (a cég céljait) elérjük. Fókuszáljunk pontosan arra, hogy mit is akarunk elérni és azt hogyan lehetne megmérni. A kérdés az „Ott vagyunk már?”. Itt nem kell azzal foglalkozni, hogy az adat rendelkezésre áll-e vagy sem.
  2. Mit tudunk mérni: A fentiekből egyenes arányban következik, hogy el kell döntenünk, milyen adatok állnak rendelkezésre, miket tudunk előállítani és ezekből mit tudunk egyáltalán mérni. Ha változtatásokkal több dolgot tudunk mérni, akkor érdemes változtatni – persze figyelembe venni a kockázatokat.
  3. Adatok begyűjtése: Itt kell foglalkoznunk azzal, hogy hogyan is gyűjtjük be a szükséges adatokat. Hogyan monitorozzuk azokat. Kik a felelős személyek, akik rendelkezésre bocsátják a szükséges információkat.
  4. Adatok feldolgozása: Ahhoz, hogy az adatokból valódi mérőszámok legyenek, szükséges az adatok feldolgozása.
  5. Adatok analizálása: Az adatok feldolgozását követi az elemzés rész. Erre külön szakág specializálódik bizonyos cégeknél.
  6. Információ felhasználása: A kapott információkból leszűrhetjük a megfelelő következtetéseket.
  7. Implementálás: Az eredményeket beépítjük a mindennapi folyamatokba.

 

Látszik, hogy az ITIL utolsó része viszonylag rövid idő alatt áttekinthető, de annál fontosabb rész. Itt nem az elméleten, hanem sokkal inkább a gyakorlaton van a hangsúly.

Ha tetszett az ITIL, akkor olvassátok el a korábbi cikkeket is.

ITIL kialakulása.

ITIL - Szolgáltatás Stratégia.

ITIL - Szolgáltatás Tervezés.

ITIL - Szolgáltatás Bevezetés.

ITIL - Szolgáltatás Üzemeltetés.

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr322402535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása