Egy jó CRM rendszer ismérvei

Ha megkérdezem kollégáimat, ügyfeleimet, ismerőseimet, barátaimat hogy számukra mit jelent a CRM rendszer és mit várnak el egy CRM rendszertől, akkor a válaszok igen színes képet mutatnak, de megpróbáltam összeszedni azokat a pontokat, amelyek mindenki számára egyformán fontosak.

Mielőtt a listámat közre adom ismét nem árt tisztázni, hogy egy (jó) CRM rendszer nem pusztán arról szól, hogy adatokat gyűjtünk az ügyfeleinkről, a CRM rendszer nem egy modul egy ERP rendszeren belül, hanem a CRM egy felfogás, ami átszövi a teljes üzleti folyamatunkat. CRM folyamat bármilyen hírlevél kiküldése az ügyfelek felé, de CRM folyamat az is, ha egyszerűen kedvesek vagyunk az ügyféllel, amikor belép az üzlethelységbe.

Egy jó CRM rendszer ismérvei tehát a következők - szerintem:

  • Lehetőleg az ügyviteli szoftverrel teljes összeköttetésben, integrációban működjön. Ennek nagyon egyszerű oka van, a CRM rendszer a különböző értesítéseket, felhívásokat csak történeti adatok alapján tudja generálni, ezek az adatok pedig az ERP rendszerben találhatóak meg. Például hogyan tudna egy különálló CRM rendszer értesítést küldeni azon ügyfelek részére, akik már egy éve nem vásároltak, ha az adat, ami alapján kiszűrhető, hogy kik ezek az ügyfelek az ügyviteli szoftverben (ERP) van? Nyilván lehet interfészeket építeni, de egy ilyen adatkapcsolat mindig csak szükséges rossz, sohasem az optimális megoldás.
  • Rendelkezzen beépített, előre kidolgozott automatizmusokkal. Könnyen tudjuk értesíteni a bizonyos ideje nem vásárló ügyfeleket, tudjuk értesíteni azon ügyfeleket, akik bizonyos termékek és/vagy szolgáltatások iránt érdeklődnek, stb.
  • Az előre beépített automatizmusokat könnyen lehessen manuálisan bővíteni. Az üzleti folyamatok alapján, akár láncba szedve az egyes lépéseket, saját folyamatokat alakíthassunk ki, a megfelelő pontokban értesítési lehetőségekkel.
  • Rendelkezzen SMS, e-mail küldési funkcióval.
  • Elérhető, használható legyen webes felületen, okostelefonon is.
  • Alkalmas legyen olyan adatgyűjtésre az ügyfelek részéről, amely még nem tolakodó. Ezek egy részét a vásárlási szokásokból kell tudnia kinyernie a rendszernek (ezért is nagyon fontos, hogy az ügyviteli szoftver része legyen a CRM), valamint lehetőséget kell biztosítani a rendszernek, hogy kérdőívek segítségével minél több információt szerezhessünk - legálisan - ügyfeleinkről.
  • Ha a felhasználónak bármilyen feladatot el kell végeznie a rendszerben, akkor az könnyen átlátható, kezelhető, használható legyen.
  • A bevitt adatok alapján különböző szűréseket, akár nagyon speciális, összetett szűréseket is meg lehessen csinálni.
  • Az elvégzendő feladatokat el lehessen halasztani, át lehessen adni más felhasználónak.
  • Az elvégzett feladatokat utólag elemezni, követni lehessen. Ki hány kérdőívet töltött ki az ügyfelekkel, melyik felhasználónk adta ki a legtöbb árajánlatot, hány árajánlatból lett szerződés, stb.
  • És a végére egy nagyon általános dolog, nagyon jól kell tudni minden egyes pontját paraméterezni az üzleti igényeknek megfelelően.

crm.jpgKép forrása: internet

Más CRM-el kapcsolatos írásaimat olvashatjátok itt, itt, itt és itt is.

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr855085768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Macher Judit

macher_judit.jpg

Magamról

Macher Judit vagyok, a Macher Gépészeti és Elektronikai Zrt. második generációjának tagja. A szüleim által 30 éve indított, bérmunkával foglalkozó Bt-ből mára egy közel 100 főt foglalkoztató integrátori szerepkört is ellátó Zrt. lettünk. Az innovatív megoldásokra való nyitottság mindig is jelen volt cégünk életében, így lettünk Magyarország öt Mintagyárának egyike. Ennek kapcsán számos céggel osztottuk meg a tapasztalatunkat a digitalizációval kapcsolatban, mely során mi is rengeteget tanultunk. Ezzel a bloggal az offline térből az online térbe tesszük át a párbeszédet a legújabb technológiákról (elsősorban az ERP-k területén), és az egymástól való tanulás lehetőségét. Időről időre olyan szakértőket kérek fel tapasztalataik megosztására, akiktől hiszem, hogy sokat tanulhatok, tanulhatunk.

Facebook

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, akkor ne habozz, írj nekem!

macherjudit@gmail.com 

Friss topikok

Kiemelt partnerek

 
logo_white_red_1.png

 prodHost Zrt.
Az okos vállalatirányítási rendszer

 

macher.jpg

MACHER Gépészeti és Elektronikai Zrt.

 

Partnerek

 

 cmo_logo.png

 

  

corvinus-logo-400x280.jpg

 kulcs.png

 hrp_logo_new-1024x552.png

 

 sclogo.png

 

 graphit_logo_1.jpg

Computerworld

Nincs megjeleníthető elem

www.erpblog.hu

Macher Judit vagyok, a Macher Gépészeti és Elektronikai Zrt. második generációjának tagja. A szüleim által 30 éve indított, bérmunkával foglalkozó Bt-ből mára egy közel 100 főt foglalkoztató integrátori szerepkört is ellátó Zrt. lettünk. Az innovatív megoldásokra való nyitottság mindig is jelen volt cégünk életében, így lettünk Magyarország öt Mintagyárának egyike. Ennek kapcsán számos céggel osztottuk meg a tapasztalatunkat a digitalizációval kapcsolatban, mely során mi is rengeteget tanultunk. Ezzel a bloggal az offline térből az online térbe tesszük át a párbeszédet a legújabb technológiákról (elsősorban az ERP-k területén), és az egymástól való tanulás lehetőségét. Időről időre olyan szakértőket kérek fel tapasztalataik megosztására, akiktől hiszem, hogy sokat tanulhatok, tanulhatunk.

Search Clear

[-] mínuszos.hu

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása