Nemzetközi kapcsolatok - 2. rész

Legutóbbi cikkemben a nemzetközi kapcsolatokról írtam, és elsősorban azokról a dolgokról, amelyek megelőzik egy ERP rendszernek a külföldön történő bevezetését. Most megpróbálok a következő fázisba evezni, ahol megnézzük, hogyha 2 két különböző országban tevékenykedő cég között létrejött egy partneri viszony, akkor milyen feladatok állank előttük és ezek a feladatok milyen problémákat hordoznak, hordozhatnak.

 

Amikor egy vállalatirányítási rendszert külföldre viszünk, akkor kétféle képen járhatunk el (szerintem):

 

  1. A saját ERP rendszerünket teljes mértékben a helyi pénzügyi-számviteli szabályoknak megfelelően testre szabjuk. Ezt csak azok az ERP rendszer szolgáltatók szokták megtenni, akik nemzetközi standardek alapján dolgoznak. Ebben a témában 2 cikket is írtam az egyiknek Egyedi ERP vs Standard ERP volt a címe, a másiknak Iparági ERP vs Általános ERP. Ilyen nemzetközi standard rendszer például a Microsoft NAV is, amit szinte probléma mentesen be lehet vezetni valamennyi országban, hiszen olyan részletesen szabhatóak testre az egyes funkciók, főleg a számlázási, pénzügyi területen. Viszont nemzetközi standard esetén általában a „célországban” bizonyára működik egy szolgáltató cég, tehát a magyar szolgáltatónak vajmi kevés esélye van oda betörni, kivétel ez alól, ha tulajdonrészt szerez a külföldi vállalatban.
  2. A másik módszer (ha egy magyar standardokon alapuló rendszerről beszélünk), hogy a magyarországi cég keres egy külföldi partnert, akinek van ott egy hasonló rendszere és a 2 rendszerből készítenek egy hibrid rendszert. Ilyenkor össze kell kötni a 2 rendszert valamilyen interfésszel (erről is írtam már az Interfészek és ERP cikkemben).

 

Most ezt a 2. módszert nézzük meg egy kicsit részletesebben, hogy mire is kell felkészülni a 2 partner cégnek:

  • valószínűleg rengeteg nyelvi nehézségeik lesznek, hiába beszél mindkét fél egy közös nyelvet, sajnos rengeteg olyan pénzügyi fogalom van, amelyek egy külföldinek semmit se jelentenek (még ha le is fordítják őket)
  • a két rendszer interfészelése se egyszerű feladat, főleg, hogyha a 2 rendszer eltérő tranzakció kezelést használ, illetve ha eltérő alapokon nyugszik, például az egyik Windows alapú a másik Linux alapú
  • a megrendelő külföldi ügyfél a saját elképzelései alapján rengetegszer meg fogja akasztani a munkamenetet, mert technikailag nem biztos, hogy megoldható lesz, mivel már 2 rendszerről, vagy inkább egy hibrid rendszerről beszélünk
  • a kulcs és végfelhasználók oktatása is kemény feladatnak ígérkezhet, hiszen a végfelhasználók már nem biztos, hogy beszélnek valamilyen nyelvet, tehát szükség lesz folyamatos szakmai tolmács jelenlétére
  • a rendszert lokalizálni kell, azaz minden menüpontot, menügombot, feliratot, hibaüzenetet le kell fordítani idegen nyelvre
  • a rendszer bevezetése után pedig folyamatosan supportálni is kell a rendszert

 

Tehát láthatjuk, hogy a kezdeti nehézségek után újabb és újabb feladatok várnak a résztvevőkre, így egy nemzetközi projekt sohasem probléma mentes, és nem lehet csak úgy hátra dőlni, de bízzunk benne, hogy lesznek olyan magyar szellemi termékek (nem csak ERP), amelyek a külföldi partnerek érdeklődését fogják kiváltani és egyre több magyar termék jelenléte valósulhat meg külföldön.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr441412188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Macher Judit

macher_judit.jpg

Magamról

Macher Judit vagyok, a Macher Gépészeti és Elektronikai Zrt. második generációjának tagja. A szüleim által 30 éve indított, bérmunkával foglalkozó Bt-ből mára egy közel 100 főt foglalkoztató integrátori szerepkört is ellátó Zrt. lettünk. Az innovatív megoldásokra való nyitottság mindig is jelen volt cégünk életében, így lettünk Magyarország öt Mintagyárának egyike. Ennek kapcsán számos céggel osztottuk meg a tapasztalatunkat a digitalizációval kapcsolatban, mely során mi is rengeteget tanultunk. Ezzel a bloggal az offline térből az online térbe tesszük át a párbeszédet a legújabb technológiákról (elsősorban az ERP-k területén), és az egymástól való tanulás lehetőségét. Időről időre olyan szakértőket kérek fel tapasztalataik megosztására, akiktől hiszem, hogy sokat tanulhatok, tanulhatunk.

Facebook

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, akkor ne habozz, írj nekem!

macherjudit@gmail.com 

Friss topikok

Kiemelt partnerek

 
logo_white_red_1.png

 prodHost Zrt.
Az okos vállalatirányítási rendszer

 

macher.jpg

MACHER Gépészeti és Elektronikai Zrt.

 

Partnerek

 

 cmo_logo.png

 

  

corvinus-logo-400x280.jpg

 kulcs.png

 hrp_logo_new-1024x552.png

 

 sclogo.png

 

 graphit_logo_1.jpg

Computerworld

Nincs megjeleníthető elem

www.erpblog.hu

Macher Judit vagyok, a Macher Gépészeti és Elektronikai Zrt. második generációjának tagja. A szüleim által 30 éve indított, bérmunkával foglalkozó Bt-ből mára egy közel 100 főt foglalkoztató integrátori szerepkört is ellátó Zrt. lettünk. Az innovatív megoldásokra való nyitottság mindig is jelen volt cégünk életében, így lettünk Magyarország öt Mintagyárának egyike. Ennek kapcsán számos céggel osztottuk meg a tapasztalatunkat a digitalizációval kapcsolatban, mely során mi is rengeteget tanultunk. Ezzel a bloggal az offline térből az online térbe tesszük át a párbeszédet a legújabb technológiákról (elsősorban az ERP-k területén), és az egymástól való tanulás lehetőségét. Időről időre olyan szakértőket kérek fel tapasztalataik megosztására, akiktől hiszem, hogy sokat tanulhatok, tanulhatunk.

Search Clear

[-] mínuszos.hu

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása